KudoZ home » Romanian to French » Law: Contract(s)

contract de administrare / administrator

French translation: contrat de gérance / gérant


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:contract de administrare / administrator
French translation:contrat de gérance / gérant
Entered by: Cornelia Serban

08:33 Sep 2, 2008
Romanian to French translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
Romanian term or phrase: contract de administrare / administrator
Buna ziua,

Am o indoiala despre modul de a traduce "contract de administrare" si "administrator" intr-un contract intre doua societati de tip SRL:

"Intre societatea comerciala T***** SRL (...), in calitate de beneficiar, denumita in continuare societate, si societatea comerciala E***** SRL (...) reprezentata prin Doamna ****, in calitate de prestator de servicii de administrare, denumita in continuare administrator, etc."

"In temeiul prezentului contract se asigura administrarea societatii comerciale T***** SRL, conform prevederilor legale".

"administratorul (...) concepe si aplica strategii de dezvoltare a societatii, organizeaza selectarea, angajarea si concedierea personalului, incheie actele juridice, asigura convocarea adunarilor generale a asociatilor, etc. (...) si primeste o indemnizatie lunara bruta in suma de **** euro."

Considerand faptul ca societatea este de tip SRL fara sa fie mentionat existenta unui consiliu de administratie, ma gandesc ca "administrator" ar fi "gérant" in acest caz si nu "administrateur", dar raman totusi cu intrebari despre contract: ar fi "contrat de gérance" (sau "gestion", care este diferit?) cel mai adaptat, avand in vedere faptul ca partile sunt doua societati?

Va multumesc pentru parerile voastre! ;-)
Alba_Andini
France
contrat de gérance / gérant
Explanation:
gérant

Équivalent(s)
English manager

Définition :
Dans la langue commerciale, personne physique ou morale qui dirige ou administre des biens pour le compte d'autrui, en tant que mandataire, par exemple un gérant d'immeubles.

. Note(s) :
Le **gérant** est aussi la personne chargée, avec pleins pouvoirs, en vertu d'un ***contrat de gérance***, de l'exploitation d'un fonds de commerce dont elle n'est pas propriétaire. On distingue le gérant libre qui exploite l'entreprise sous son propre nom et pour son compte personnel, et le gérant salarié qui agit pour le compte du propriétaire et dont la rémunération consiste en un salaire fixe ou en un pourcentage du chiffre d'affaires ou une combinaison des deux.

Article tiré du Dictionnaire de la comptabilité et de la gestion financière, version 1.2, reproduit sous licence.

http://www.granddictionnaire.com/btml/fra/r_motclef/index102...

--------------------------------------------------
Note added at 53 mins (2008-09-02 09:27:14 GMT)
--------------------------------------------------

Cf GDT:
gérance n. f.

Définition :
Gestion d'une fonction complète de l'entreprise par un tiers.

Selected response from:

Cornelia Serban
Canada
Grading comment
OK, multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1contrat de gestion / gérant
Radu DANAILA
4contrat de gérance / gérant
Cornelia Serban


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
contrat de gestion / gérant


Explanation:
Utilizarile pentru "contrat de gestion" sunt multiple.
In cazul de fata, mi se pare ca se potriveste foarte bine.

Un SRL nu are un consiliu de administratie, ci o adunare a detinatorilor de parti sociale.
Un administrator este, de regula, ales dintre detinatorii de parti sociale, in timp ce contractul de administrare da conducerea societatii comerciale in sarcina unui profesionist (in baza unui mandat, adica a contractului de administrare, numit si contract de management sau de servicii de management) din afara grupului de detinatori ai partilor sociale.

Link-urile de mai jos dau cateva exemple in sensul acesta.

http://www.sofrecom.com/spip.php?article9
http://www.boursorama.com/patrimoine/guides/Bourse/DIV9.html
http://www.jecree.fr/pid1026/lexique.html?carac=G&mot=5369#5...
http://www.one.be/act/act.htm


Succes!

Radu DANAILA
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Va multumesc foarte mult, desi am ramas cu idea de "gérance" ati fost de foarte mare ajutor! ;-)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  clauswe
7 hrs
  -> multumesc!

45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
contrat de gérance / gérant


Explanation:
gérant

Équivalent(s)
English manager

Définition :
Dans la langue commerciale, personne physique ou morale qui dirige ou administre des biens pour le compte d'autrui, en tant que mandataire, par exemple un gérant d'immeubles.

. Note(s) :
Le **gérant** est aussi la personne chargée, avec pleins pouvoirs, en vertu d'un ***contrat de gérance***, de l'exploitation d'un fonds de commerce dont elle n'est pas propriétaire. On distingue le gérant libre qui exploite l'entreprise sous son propre nom et pour son compte personnel, et le gérant salarié qui agit pour le compte du propriétaire et dont la rémunération consiste en un salaire fixe ou en un pourcentage du chiffre d'affaires ou une combinaison des deux.

Article tiré du Dictionnaire de la comptabilité et de la gestion financière, version 1.2, reproduit sous licence.

http://www.granddictionnaire.com/btml/fra/r_motclef/index102...

--------------------------------------------------
Note added at 53 mins (2008-09-02 09:27:14 GMT)
--------------------------------------------------

Cf GDT:
gérance n. f.

Définition :
Gestion d'une fonction complète de l'entreprise par un tiers.



Cornelia Serban
Canada
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
OK, multumesc!