KudoZ home » Romanian to Italian » Education / Pedagogy

Atestat de studii medii de cultura generala

Italian translation: Certificato / diploma di licenza media o di scuola media superiore

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:Atestat de studii medii de cultura generala
Italian translation:Certificato / diploma di licenza media o di scuola media superiore
Entered by: Lidia Matei

15:13 Oct 6, 2004
Romanian to Italian translations [PRO]
Education / Pedagogy
Romanian term or phrase: Atestat de studii medii de cultura generala
este corecta traducerea "Attestato/Certificato di studi medi di cultura generale"?
aledim
Certificato / diploma di licenza media oppure di scuola media superiore
Explanation:
Studii medii de cultura generala, depinde la care scoala te referi la gimnaziu sau la liceu, intrucat in Italia exista urmatoarea clasificare a studiilor:
1. scuola elementare (ceea ce la noi inseamna clasele I - IV)
2. scuola media inferiore (ceea ce noi este gimnaziu sau clasele V - VIII)
3. scuola media superiore (clasele IX - XII sau liceul).

Daca te referi la gimnaziu, cred ca este vorba de:
"Certificato / Diploma di licenza media"

Daca te referi la liceu, este vorba de:
"Certificato / Diploma di scuola media superiore".

Spor la treaba!
Selected response from:

Lidia Matei
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4diploma/certificato di scuola media superiore
Dan Marasescu
4Certificato / diploma di licenza media oppure di scuola media superiore
Lidia Matei
4v.s.
byteman


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
v.s.


Explanation:
Come traduzione letterale può andare, ma credo che in questo caso sarebbe più opportuno tentare una corrispondenza equivalente del titolo.
In Italia si rilascia un "Certificato di licenza media", ma non sono sicuro della sua equivalenza con il corrispondente titolo rumeno.

byteman
Works in field
Native speaker of: Native in ItalianItalian

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Certificato / diploma di licenza media oppure di scuola media superiore


Explanation:
Studii medii de cultura generala, depinde la care scoala te referi la gimnaziu sau la liceu, intrucat in Italia exista urmatoarea clasificare a studiilor:
1. scuola elementare (ceea ce la noi inseamna clasele I - IV)
2. scuola media inferiore (ceea ce noi este gimnaziu sau clasele V - VIII)
3. scuola media superiore (clasele IX - XII sau liceul).

Daca te referi la gimnaziu, cred ca este vorba de:
"Certificato / Diploma di licenza media"

Daca te referi la liceu, este vorba de:
"Certificato / Diploma di scuola media superiore".

Spor la treaba!


Lidia Matei
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
diploma/certificato di scuola media superiore


Explanation:
Dupa parerea mea, e nevoie si de o nota explicativa, care sa faca diferenta intre "studii medii" si "liceu" pe de o parte si intre "studii medii de cultura generala" si "studii medii de specialitate" pe de alta parte.

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs 39 mins (2004-10-07 14:53:13 GMT)
--------------------------------------------------

Studiile medii in Republica Moldova corespund claselor IX-XI sau X-XI, spre deosebire de liceu, care are o clasa in plus.

Dan Marasescu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8