KudoZ home » Romanian to Italian » Human Resources

norma de munca, de timp, de productie, de personal

Italian translation: tempistica (di lavoro)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:norma (de munca)
Italian translation:tempistica (di lavoro)
Entered by: Nona Stanciu Dell'Acqua

18:11 Feb 13, 2007
Romanian to Italian translations [PRO]
Law/Patents - Human Resources
Romanian term or phrase: norma de munca, de timp, de productie, de personal
Normele de munca se exprima - in functie de caracteristicile procesului de productie sau ale altor activitati ce se normeaza - sub forma de norme de timp, norme de productie, norme de personal, sfere de atributii sau sub alte forme corespunzatoare specificului fiecarei munci.
Nona Stanciu Dell'Acqua
Italy
metrica del lavoro, tempistica, cadenza produttiva, quantità di personale
Explanation:
După destul de multe căutări, am ajuns la concluziile de mai jos.
Din păcate, ceea ce mi-ar fi fost mai util, Codul Muncii din Italia, nu este public pe internet sau cel puţin nu l-am găsit eu decât contra cost.

Ţi-aş sugera, totuşi, să le verifici, eventual cu un specialist în legislaţia muncii din Italia

NORMĂ DE MUNCĂ - METRICA DEL LAVORO
„Cantitate de muncă necesară, stabilită unui executant care are calificarea corespunzătoare şi lucrează cu intensitate normală, pentru efectuarea unei operaţii, lucrări sau unui serviciu, în anumite condiţii tehnice şi organizatorice precizate.
Norma de muncă cuprinde:
- timpul de pregătire şi încheiere
- timpul operativ;
- timpul de servire a locului de muncă
- timpul de întreruperi reglementate.

În norma de timp se arată conţinutul muncii, organizarea locului de muncă şi cantitatea de muncă necesară pentru realizarea sarcinii respective
Normele de muncă sunt folosite la determinarea duratelor ciclurilor de producţie, la stabilirea capacităţilor de producţie şi la planificarea necesarului de personal muncitor.”


”Il TmC2 è un metodo econometrico del lavoro. Per metrica del lavoro s'intende quell'insieme di criteri con cui gli analisti intervengono in officina per determinare come si deve lavorare e in quanto tempo il lavoro deve essere eseguito”

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NORMĂ DE TIMP - TEMPISTICA
Timp stabilit unui executant care are calificarea corespunzătoare şi lucrează cu intensitate normală, pentru efectuarea unei operaţii, lucrări sau unui serviciu, în anumite condiţii tehnice şi organizatorice precizate.
Norma de timp se exprimă în unităţi de timp-om (zi-om, ore-om, min.-om, s.-om), pe unităţi naturale (buc., kg, m etc.)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NORMĂ DE PRODUCŢIE - CADENZA PRODUTTIVA

Cantitatea de produse sau de lucrări, stabilite a se efectua într-o anumită unitate de timp de către un executant, care are calificarea corespunzătoare şi lucrează cu intensitate normală, în anumite condiţii tehnice şi organizatorice precizate.
Norma de producţie se exprimă în unităţi naturale (buc., kg, m etc.), pe unităţi de timp-om (zi-om, ore-om, min.-om, s.-om) şi se utilizează în cazul producţiei de masă şi de serie mare.


http://www.controappunto.org/documentipolitici/lavoro e redd...'%E8%20il%20TMC-2.htm
http://www.larivistadelmanifesto.it/archivio/51/51A20040615....
http://www.cislfc.it/modules.php?name=News&file=article&sid=...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NORMĂ DE PERSONAL - Quantità di personale

Selected response from:

Monica Tuduce
Luxembourg
Grading comment
Multumesc mult Monica !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3parametri lavorativi
Livia Seniuc
3metrica del lavoro, tempistica, cadenza produttiva, quantità di personale
Monica Tuduce


  

Answers


2 days17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
metrica del lavoro, tempistica, cadenza produttiva, quantità di personale


Explanation:
După destul de multe căutări, am ajuns la concluziile de mai jos.
Din păcate, ceea ce mi-ar fi fost mai util, Codul Muncii din Italia, nu este public pe internet sau cel puţin nu l-am găsit eu decât contra cost.

Ţi-aş sugera, totuşi, să le verifici, eventual cu un specialist în legislaţia muncii din Italia

NORMĂ DE MUNCĂ - METRICA DEL LAVORO
„Cantitate de muncă necesară, stabilită unui executant care are calificarea corespunzătoare şi lucrează cu intensitate normală, pentru efectuarea unei operaţii, lucrări sau unui serviciu, în anumite condiţii tehnice şi organizatorice precizate.
Norma de muncă cuprinde:
- timpul de pregătire şi încheiere
- timpul operativ;
- timpul de servire a locului de muncă
- timpul de întreruperi reglementate.

În norma de timp se arată conţinutul muncii, organizarea locului de muncă şi cantitatea de muncă necesară pentru realizarea sarcinii respective
Normele de muncă sunt folosite la determinarea duratelor ciclurilor de producţie, la stabilirea capacităţilor de producţie şi la planificarea necesarului de personal muncitor.”


”Il TmC2 è un metodo econometrico del lavoro. Per metrica del lavoro s'intende quell'insieme di criteri con cui gli analisti intervengono in officina per determinare come si deve lavorare e in quanto tempo il lavoro deve essere eseguito”

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NORMĂ DE TIMP - TEMPISTICA
Timp stabilit unui executant care are calificarea corespunzătoare şi lucrează cu intensitate normală, pentru efectuarea unei operaţii, lucrări sau unui serviciu, în anumite condiţii tehnice şi organizatorice precizate.
Norma de timp se exprimă în unităţi de timp-om (zi-om, ore-om, min.-om, s.-om), pe unităţi naturale (buc., kg, m etc.)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NORMĂ DE PRODUCŢIE - CADENZA PRODUTTIVA

Cantitatea de produse sau de lucrări, stabilite a se efectua într-o anumită unitate de timp de către un executant, care are calificarea corespunzătoare şi lucrează cu intensitate normală, în anumite condiţii tehnice şi organizatorice precizate.
Norma de producţie se exprimă în unităţi naturale (buc., kg, m etc.), pe unităţi de timp-om (zi-om, ore-om, min.-om, s.-om) şi se utilizează în cazul producţiei de masă şi de serie mare.


http://www.controappunto.org/documentipolitici/lavoro e redd...'%E8%20il%20TMC-2.htm
http://www.larivistadelmanifesto.it/archivio/51/51A20040615....
http://www.cislfc.it/modules.php?name=News&file=article&sid=...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NORMĂ DE PERSONAL - Quantità di personale



Monica Tuduce
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Multumesc mult Monica !
Notes to answerer
Asker: Monica, am ales "tempistica" pentru ca este cel mai adecvat pt. "norma". Am consultat si un specialist in resurse umane care mi-a confirmat termenul.


2 days20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
parametri lavorativi


Explanation:
Raspunsul Monicai este foarte complet si il sustin. Imi venise o idee insa pentru termenul general de "norme de munca". "Parametri lavorativi " este destul de intalnit si ar putea fi usor adaptabil la expresiile specifice ce urmeaza: parametri produttivi, temporali...etc. Vezi tu cum ti se potriveste mai bine.

Livia Seniuc
Italy
Works in field
Native speaker of: Romanian
Notes to answerer
Asker: Livia, iti multumesc oricum pt raspuns. Dupa cum ai vazut am ales raspunsul dat de Monica. Poti insa sa ma ajuti cu urmatorul termen pe care l-am postat: agevolazioni. Mersi :)