KudoZ home » Romanian to Italian » Law (general)

si DN 592

Italian translation: e la SS 592

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:si DN 592
Italian translation:e la SS 592
Entered by: Mario Altare

22:26 Mar 24, 2018
Romanian to Italian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Ricorso per contravvenzio
Romanian term or phrase: si DN 592
Forse quel "si" è un refuso e al posto di "si DN 592" si sarebbe dovuto scrivere "ci DN 592" (o meglio ancora: "ci DJ 592"?

Nel verbale, infatti, c'è un riferimento preciso alla "DJ 592", ma non è menzionato il centro abitato di Cheveresu Mare. In ogni caso mi, sarei aspettato la congiunzione "nici", non "si" ("şi").


Totodată, se solicita a se constata ca petentul considera ca nu se afla pc o portiune de drum unde viteza de deplasare sa fie restricţionata la 50 km/h întrucât se afla in afara localităţii Cheveresu Mare, dovada fiind procesul verbal in care nu este consernnat ca si loc al săvârşirii faptei localitatea Cheveresu Mare ** si DN 592 **.

Ţinând cont de aceasta prevedere legala si având in vedere faptul ca petentul a depăşit cu 32 km/h limita
legala, ar fi trebuit sa fie sancţionat conform art.108 al. 1, lit.c pct.3, situaţie in care nu se dispune reţinerea permisului de conducere, astfel măsura complementara luata de agentul constatator apare ca nefiind legala fata
de fapta săvârşită.
Mario Altare
e la SS 592
Explanation:
“Classificazione amministrativa Modifica

Un'ulteriore classificazione viene fatta in base al demanio proprietario della strada e all'importanza della strada. Tali categorie amministrative, di tutte le strade non classificate come autostrade, sono:

Strada statale (SS):
« Le strade sono statali, quando:

a) costituiscono le grandi direttrici del traffico nazionale;

b) congiungono la rete viabile principale dello Stato con quelle degli Stati limitrofi;

c) congiungono tra loro i capoluoghi di regione ovvero i capoluoghi di provincia situati in regioni diverse, ovvero costituiscono diretti ed importanti collegamenti tra strade statali;

d) allacciano alla rete delle strade statali i porti marittimi, gli aeroporti, i centri di particolare importanza industriale, turistica e climatica;

e) servono traffici interregionali o presentano particolare interesse per l'economia di vaste zone del territorio nazionale. »

(Codice della Strada)
Le strade statali sono gestite dallo Stato tramite l'ANAS.”
(https://it.m.wikipedia.org/wiki/Classificazioni_delle_strade...


“Drumurile de interes național aparțin proprietății publice a statului și cuprind drumurile naționale care asigură legătura capitalei țării cu orașele reședințe ale județelor, legăturile între acestea, precum și cu țările vecine, și pot fi: autostrăzi; drumuri expres; drumuri naționale europene (E); drumuri naționale principale și drumuri naționale secundare.

Autostrăzi și drumurile naționale în România sunt administrate de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România prin Direcțiile Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) ce au în subordine un număr total de 44 Secții de Drumuri Naționale (SDN), acestea fiind organizate la rândul lor în 316 districte de drumuri care administrează sectoare de drumuri în lungime medie de 50 km.[1]”
(https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Rețeaua_rutieră_din_România)
Selected response from:

Adina Lazar
Spain
Grading comment
Grazie mille (anche agli altri che sono intervenuti) :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1e la SS 592
Adina Lazar
5E DN 592
LILIANA BRIGHIDIU
4STRADA NAZIONALE
TATIANA SANDRU


  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
E DN 592


Explanation:
Mario, io in quanto traduttore giurato sono obbligata a limitarmi a tradurre esattamente quello che vedo scritto sui documenti. Non è mia facoltà modificare/correggere errori anche se facilmente individuabili. Non saprei .. dipende dal tipo di traduzione che devi eseguire. Vedi tu ..

--------------------------------------------------
Note added at 11 ore (2018-03-25 09:51:08 GMT)
--------------------------------------------------

Aggiungo: Un documento uscito da un qualsiasi tipo di ente, se modificato durante la traduzione, è oggetto di contestazione. Rischi che venga messa in dubbio la tua imparzialità.

LILIANA BRIGHIDIU
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
STRADA NAZIONALE


Explanation:
„ DJ 592” este prescurtarea denumirii " DRUM JUDEȚEAN 592" care este în județul Timiș acolo unde este si localitatea Chevereșu Mare.

Nu este vorba de un DRUM NAȚIONAL 592 ci de DRUMUL JUDEȚEAN 592 care face legătura între Localitatea Chevereșu Mare și orașul Timișoara. Există DRUMUL NAȚIONAL 59
Acel „ ci” înaintea prescurtării ”DN 592” care de fapt este „DJ 592” ar fi explicat mai bine că fapta s-a săvârșit doar per Drumul județean și nu în localitatea Chevereșu Mare adică după ieșirea din localitate, pe traseu.
Dacă pe traseu sunt alte localități, fiind vorba de viteza de circulație, aceasta trebuie să fie redusă ținându-se cont de indicatoare
Dacă s-a scris „…și DJ 592…” Agentul s-a referit la faptul că nu s-a respectat viteza atât în localitate ( alta decât Chevereșu Mare) cât și pe traseu adică pe DRUMUL JUDEȚEAN 592 între localități. În acest caz ar fi trebuit să fie menționată localitatea.
Nu este greșit gramatical folosindu-se ”și” nici ”ci” depinde de cum a fost întocmit procesul verbal, din punct de vedere a faptei săvârșite dar și din punct de vedere gramatical.
http://www.timisoaraexpress.ro/stiri-locale-timisoara/drumul...

https://distanta.ro/timisoara/45.714570,21.346092/45.665406,...
pentru traducere : „… DJ 592… “ … STRADA REGIONALE 592…”


TATIANA SANDRU
Italy
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

1 day 9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
e la SS 592


Explanation:
“Classificazione amministrativa Modifica

Un'ulteriore classificazione viene fatta in base al demanio proprietario della strada e all'importanza della strada. Tali categorie amministrative, di tutte le strade non classificate come autostrade, sono:

Strada statale (SS):
« Le strade sono statali, quando:

a) costituiscono le grandi direttrici del traffico nazionale;

b) congiungono la rete viabile principale dello Stato con quelle degli Stati limitrofi;

c) congiungono tra loro i capoluoghi di regione ovvero i capoluoghi di provincia situati in regioni diverse, ovvero costituiscono diretti ed importanti collegamenti tra strade statali;

d) allacciano alla rete delle strade statali i porti marittimi, gli aeroporti, i centri di particolare importanza industriale, turistica e climatica;

e) servono traffici interregionali o presentano particolare interesse per l'economia di vaste zone del territorio nazionale. »

(Codice della Strada)
Le strade statali sono gestite dallo Stato tramite l'ANAS.”
(https://it.m.wikipedia.org/wiki/Classificazioni_delle_strade...


“Drumurile de interes național aparțin proprietății publice a statului și cuprind drumurile naționale care asigură legătura capitalei țării cu orașele reședințe ale județelor, legăturile între acestea, precum și cu țările vecine, și pot fi: autostrăzi; drumuri expres; drumuri naționale europene (E); drumuri naționale principale și drumuri naționale secundare.

Autostrăzi și drumurile naționale în România sunt administrate de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România prin Direcțiile Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) ce au în subordine un număr total de 44 Secții de Drumuri Naționale (SDN), acestea fiind organizate la rândul lor în 316 districte de drumuri care administrează sectoare de drumuri în lungime medie de 50 km.[1]”
(https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Rețeaua_rutieră_din_România)


Adina Lazar
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in ItalianItalian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 210
Grading comment
Grazie mille (anche agli altri che sono intervenuti) :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  LILIANA BRIGHIDIU
6 hrs
  -> Mulțumesc Liliana.