хеш-сумма

Czech translation: hash sum/kontrolní součet

13:01 Oct 2, 2018
Russian to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
Russian term or phrase: хеш-сумма
- хранение паролей и иных идентификационных данных в виде хэш-сумм с примесью уникального ключа

Z oblasti ochrany osobních údajů, děkuji.
pelanovo
Czech translation:hash sum/kontrolní součet
Explanation:
*
Selected response from:

Ivan Šimerka
Czech Republic
Grading comment
Děkuji.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4hash
jarda
4hash sum/kontrolní součet
Ivan Šimerka


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hash sum/kontrolní součet


Explanation:
*

Ivan Šimerka
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Grading comment
Děkuji.

1 day 11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hash


Explanation:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Hašovací_funkce
Wiki dává na výběr z několika českých termínů pro výstup hashovací funkce. Já bych volil termín "hash", třebaže je převzatý z angličtiny. Návrh kolegy "kontrolní součet" je obstojný v tom smyslu, že jde o tradiční termín odvozený z obecně používané metody kontroly dat (modulo součtem všech jednotlivých hodnot), ovšem zde je použita hašovací funkce, která může být kvůli bezpečnosti vůči kolizím výrazně složištější než pouhý součet. I když je tedy v ruštině suma (součet), vyjadřoval bych se zdrženlivěji, pokud si nemohu být jistý, že nejde přímo o prostý modulo součet (a to bych se vsadil).

jarda
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search