математическое ожидание

Latvian translation: sadalījuma vidējā vērtība

14:24 Feb 19, 2003
Russian to Latvian translations [PRO]
Russian term or phrase: математическое ожидание
Пока контекста нет, но если это необходимо, через несколько минут, я надеюсь, мне подскажут.
Сама я даже по-русски не понимаю, что это значит.
Inga Baranova
Latvian translation:sadalījuma vidējā vērtība
Explanation:
Żņī ’ ńäåėąė ļåšåāīä ń ąķćė.:
average of distribution

Lingvo8:
ģąņåģąņč÷åńźīå īęčäąķčå:
- average of distribution (ģąņåģ.)
- ensemble expectation
- expectation function
- expected value
- mean of distribution
- moral expectation
- probabilistic average
- statistical expectation

> Ģąņåģąņč÷åńźīå īęčäąķčå
Ńčķīķčģū: Ńšåäķåå ēķą÷åķčå
Ķą ąķćėčéńźīģ: Mean value
Ļīäćīņīāčėč:
Īļčńąķčå: Ģąņåģąņč÷åńźīå īęčäąķčå (ńšåäķåå ēķą÷åķčå) īäķīģåšķīćī šąńļšåäåėåķč’ ńėó÷ąéķīé āåėč÷čķū x åńņü ńóģģą ļšīčēāåäåķčé źąęäīćī ēķą÷åķč’ xi żņīé āåėč÷čķū ķą åå āåšī’ņķīńņü(čėč čķņåćšąė ļī āńåé īįėąńņč īļšåäåėåķč’ ā ķåļšåšūāķīģ ńėó÷ąå):]
(č ōīšģóėą)
http://glossary.basegroup.ru/m/mean.htm

Č āīņ, āšīäå, ļīäņāåšęäåķčå ņąźīćī ņåšģčķą:
> Puasona sadalījuma vidējā vērtība,
http://priede.bf.lu.lv/grozs/Otrais_kurss/Uzdevums5/biometri...

Ķå ńļåųč ēąźšūāąņü āīļšīń :) Ģīęåņ, ó źīćī-ņī äšóćīå ģķåķčå :)
Selected response from:

Igor Kreknin
Grading comment
Paldies visiem. Kad man beidzot paskaidroja, kadā nozīmē ir saprotams šis termins konkrētajā kontekstā, pēc šīs atbildes es jau biju sapratusi, par ko gāja runa.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3sadalījuma vidējā vērtība
Igor Kreknin
4Matemaatiskaa gaidiishana
Uldis Liepkalns
3matemātiskā cerība
Vents Villers


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Matemaatiskaa gaidiishana


Explanation:
tas ir burtiski, vairaak neko bez konteksta pateikt nevar...

Uldis Liepkalns
Latvia
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 59

48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
sadalījuma vidējā vērtība


Explanation:
Żņī ’ ńäåėąė ļåšåāīä ń ąķćė.:
average of distribution

Lingvo8:
ģąņåģąņč÷åńźīå īęčäąķčå:
- average of distribution (ģąņåģ.)
- ensemble expectation
- expectation function
- expected value
- mean of distribution
- moral expectation
- probabilistic average
- statistical expectation

> Ģąņåģąņč÷åńźīå īęčäąķčå
Ńčķīķčģū: Ńšåäķåå ēķą÷åķčå
Ķą ąķćėčéńźīģ: Mean value
Ļīäćīņīāčėč:
Īļčńąķčå: Ģąņåģąņč÷åńźīå īęčäąķčå (ńšåäķåå ēķą÷åķčå) īäķīģåšķīćī šąńļšåäåėåķč’ ńėó÷ąéķīé āåėč÷čķū x åńņü ńóģģą ļšīčēāåäåķčé źąęäīćī ēķą÷åķč’ xi żņīé āåėč÷čķū ķą åå āåšī’ņķīńņü(čėč čķņåćšąė ļī āńåé īįėąńņč īļšåäåėåķč’ ā ķåļšåšūāķīģ ńėó÷ąå):]
(č ōīšģóėą)
http://glossary.basegroup.ru/m/mean.htm

Č āīņ, āšīäå, ļīäņāåšęäåķčå ņąźīćī ņåšģčķą:
> Puasona sadalījuma vidējā vērtība,
http://priede.bf.lu.lv/grozs/Otrais_kurss/Uzdevums5/biometri...

Ķå ńļåųč ēąźšūāąņü āīļšīń :) Ģīęåņ, ó źīćī-ņī äšóćīå ģķåķčå :)

Igor Kreknin
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 32
Grading comment
Paldies visiem. Kad man beidzot paskaidroja, kadā nozīmē ir saprotams šis termins konkrētajā kontekstā, pēc šīs atbildes es jau biju sapratusi, par ko gāja runa.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vents Villers
21 hrs

agree  lacplesis: pilniigi pareizi, tulkojumi gan domaajami dazhaadi, bet shinii gadiijumaa matemaatiskais jeedziens tulkots pareizi
1 day 5 hrs

agree  VEIKMANE DAIGA
2861 days

1 day 5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
matemātiskā cerība


Explanation:
математическое ожидание - varbuutiibas teorijas termins, domaaju, ka var tikt tulkots dazzaadi (sagaidaamaa veertiiba, nejaushu skaitlu sadaliijuma videejaa veertiiba u.c.)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-02-20 20:39:11 (GMT)
--------------------------------------------------

Visdriizaak, gaidaamaa / sagaidaamaa veertiiba. Terminam jaabuut jebkuraa Latv. maaciibu graamataa par varbuutiibas teoriju, kas, sorry, patreiz nav pie rokas :(

--------------------------------------------------
Note added at 2003-02-20 21:24:26 (GMT)
--------------------------------------------------

citaats no interneta:

\"2.4. Vairāku gadījumu lielumu kopīgais sadalījums

2.4.1. matemātiskā cerība un dispersija

2.4.2. kovariāciju un korelāciju koeficienti

2.4.3. kovariāciju matrica\"




    Reference: http://home.lanet.lv/~mauzins/eksp%20datu%20stat%20apstr_98....
Vents Villers
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in pair: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search