дипольное распределение молекул

Latvian translation: lādiņu asimetrisks sadalījums

11:01 Aug 27, 2009
Russian to Latvian translations [PRO]
Science - Physics / затрудняюсь сказать
Russian term or phrase: дипольное распределение молекул
контекст - малополярные молекулы этилового спирта могут индуцировать дипольное распределение зарядов в неполярных молекулах углеводородов бензина
Regina Szmielowa
Latvian translation:lādiņu asimetrisks sadalījums
Explanation:
...nedaudz polārās etilspirta molekulas var inducēt benzīna ogļūdeņražu nepolāro molekulu lādiņu asimetrisku sadalījumu...
Vispār jau runa iet nevis par molekulu izkārtošanos, bet par lādiņa sadalījumu molekulā...
Pieļauju, ka jautājums ir uzdots kļūdaini, jo "дипольное распределение молекул" pilnīgi NEATBILST kontekstam.
Attiecībā uz "asimetrisko" pieļauju variācijas: "nevienmērīgu" vai "polāru", bet "распределение" šajā kontekstā nu nekādīgi nevar tulkot kā "izkārtošanās"

Akadēmiskā terminu datubāze - LV dipolmoments; elektriskais dipolmoments
Definīcija: Lielums, kas raksturo elektrisko lādiņu sadalījumu molekulā (dipolu). Piemēram, dipolmoments skaitliski ir vienāds ar summārā pozitīvā vai negatīvā lādiņa absolūtās vērtības reizinājumu ar attālumu starp šo lādiņu masas centriem. Dipolmoments ir vektors, kas vērsts no negatīvā lādiņa uz pozitīvo.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day3 hrs (2009-08-28 14:42:27 GMT)
--------------------------------------------------

Vai arī:

...mazpolārās etilspirta molekulas var inducēt dipolāru lādiņu sadalījumu nepolārās benzīna ogļūdeņraža molekulās.

Izejot no tā, etilspirta piejaukšana benzīnam veicinās lielāka molekulu sakopojuma klāsteru) skaita veidošanos, ka arī to palielināšanos. Līdztekus dispersijas spēku mijiedarbībai starp benzīna ogļūdeņraža molekulām klāsteros pastāv indukcijas mijiedarbības spēki starp spirta un benzīna ogļūdeņraža molekulām. Pie tam, mazpolārās etilspirta molekulas var inducēt dipolāru lādiņu sadalījumu nepolārās benzīna ogļūdeņraža molekulās. Izejot no augstākminētā, var secināt, ka etilspirta ievadīšana benzīnā vairāk radīs agregatīvas molekulas (klāsterus) un palielinās maisījuma polarizāciju. Izejot caur Aktivator darbības zonu, kurā ir dažāda spēka virziena (mainās ziemeļi-dienvidi) magnētiskais lauks, benzīna un etilspirta maisījums starpmolekulārā līmenī būs lielākā mērā pakļauts nozīmīgām izmaiņām, nekā tīrs benzīns.

Citiem vārdiem, mazpolārās spirta molekulas lielākā mērā reaģēs uz Aktivator magnētisko lauku spēka līniju virziena izmaiņām. Atrodoties klasteru iekšpusē, enerģiskāk sašķels to starpmolekularās saites, kas radīs ātrāku klasteru izjukšanu to molekulu sastāvdaļās. To skaidro arī tādējādi, ka benzīna molekulu klasteru daļa tiek polarizēta ar spirta molekulām un lielā mērā spēj reaģēt uz Aktivator magnētisko lauku spēka līniju virziena izmaiņām. Tīra benzīna klasteriem izejot cauri Aktivator magnētiskajam laukam, to sabrukšana notiek pa perifēriju, kas liela mērā palēnina klasteru sabrukšanas procesu. Sakarā ar to, ka benzīna un etilspirta maisījumam piemīt lielāka polarizācijas spēja, izejot caur Aktivator magnētiskajiem laukiem, benzīna ogļūdeņraža molekulas deformē ūdeņraža saites, kas atbrīvo lielu enerģijas daudzumu, šīm molekulām sadegot.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day3 hrs (2009-08-28 14:45:53 GMT)
--------------------------------------------------

Labojums:
...mazpolārās etilspirta molekulas var inducēt dipolāru lādiņu sadalījumu nepolārās benzīna ogļūdeņražu molekulās.

Kārtējo reizi pārliecinājos, ka internetā atrodamos tulkojumus nevar akli pielietot - benzīns tomēr ir ogļūdeņražu maisījums, nevis viens ogļūdeņradis:)
Selected response from:

Vents Villers
Grading comment
paldies!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5dipolārā molekulu izkārtošanās
alis-kis
4lādiņu asimetrisks sadalījums
Vents Villers


  

Answers


19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
dipolārā molekulu izkārtošanās


Explanation:
nedaudz polārās etilspirta molekulas var inducēt dipolāro lādiņu izkārtošanos benzīna ogļūdeņŗažu nepolārajā molekulās

alis-kis
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in RussianRussian

1 day 3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lādiņu asimetrisks sadalījums


Explanation:
...nedaudz polārās etilspirta molekulas var inducēt benzīna ogļūdeņražu nepolāro molekulu lādiņu asimetrisku sadalījumu...
Vispār jau runa iet nevis par molekulu izkārtošanos, bet par lādiņa sadalījumu molekulā...
Pieļauju, ka jautājums ir uzdots kļūdaini, jo "дипольное распределение молекул" pilnīgi NEATBILST kontekstam.
Attiecībā uz "asimetrisko" pieļauju variācijas: "nevienmērīgu" vai "polāru", bet "распределение" šajā kontekstā nu nekādīgi nevar tulkot kā "izkārtošanās"

Akadēmiskā terminu datubāze - LV dipolmoments; elektriskais dipolmoments
Definīcija: Lielums, kas raksturo elektrisko lādiņu sadalījumu molekulā (dipolu). Piemēram, dipolmoments skaitliski ir vienāds ar summārā pozitīvā vai negatīvā lādiņa absolūtās vērtības reizinājumu ar attālumu starp šo lādiņu masas centriem. Dipolmoments ir vektors, kas vērsts no negatīvā lādiņa uz pozitīvo.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day3 hrs (2009-08-28 14:42:27 GMT)
--------------------------------------------------

Vai arī:

...mazpolārās etilspirta molekulas var inducēt dipolāru lādiņu sadalījumu nepolārās benzīna ogļūdeņraža molekulās.

Izejot no tā, etilspirta piejaukšana benzīnam veicinās lielāka molekulu sakopojuma klāsteru) skaita veidošanos, ka arī to palielināšanos. Līdztekus dispersijas spēku mijiedarbībai starp benzīna ogļūdeņraža molekulām klāsteros pastāv indukcijas mijiedarbības spēki starp spirta un benzīna ogļūdeņraža molekulām. Pie tam, mazpolārās etilspirta molekulas var inducēt dipolāru lādiņu sadalījumu nepolārās benzīna ogļūdeņraža molekulās. Izejot no augstākminētā, var secināt, ka etilspirta ievadīšana benzīnā vairāk radīs agregatīvas molekulas (klāsterus) un palielinās maisījuma polarizāciju. Izejot caur Aktivator darbības zonu, kurā ir dažāda spēka virziena (mainās ziemeļi-dienvidi) magnētiskais lauks, benzīna un etilspirta maisījums starpmolekulārā līmenī būs lielākā mērā pakļauts nozīmīgām izmaiņām, nekā tīrs benzīns.

Citiem vārdiem, mazpolārās spirta molekulas lielākā mērā reaģēs uz Aktivator magnētisko lauku spēka līniju virziena izmaiņām. Atrodoties klasteru iekšpusē, enerģiskāk sašķels to starpmolekularās saites, kas radīs ātrāku klasteru izjukšanu to molekulu sastāvdaļās. To skaidro arī tādējādi, ka benzīna molekulu klasteru daļa tiek polarizēta ar spirta molekulām un lielā mērā spēj reaģēt uz Aktivator magnētisko lauku spēka līniju virziena izmaiņām. Tīra benzīna klasteriem izejot cauri Aktivator magnētiskajam laukam, to sabrukšana notiek pa perifēriju, kas liela mērā palēnina klasteru sabrukšanas procesu. Sakarā ar to, ka benzīna un etilspirta maisījumam piemīt lielāka polarizācijas spēja, izejot caur Aktivator magnētiskajiem laukiem, benzīna ogļūdeņraža molekulas deformē ūdeņraža saites, kas atbrīvo lielu enerģijas daudzumu, šīm molekulām sadegot.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day3 hrs (2009-08-28 14:45:53 GMT)
--------------------------------------------------

Labojums:
...mazpolārās etilspirta molekulas var inducēt dipolāru lādiņu sadalījumu nepolārās benzīna ogļūdeņražu molekulās.

Kārtējo reizi pārliecinājos, ka internetā atrodamos tulkojumus nevar akli pielietot - benzīns tomēr ir ogļūdeņražu maisījums, nevis viens ogļūdeņradis:)


    Reference: http://termini.lza.lv/term.php?term=dipolmoments&list=dipolm...
Vents Villers
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 4
Grading comment
paldies!!!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search