cтавит резолюцию на документе

Polish translation: dekretowanie dokumentu

10:06 Jun 3, 2018
Russian to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / przy umowie zakupu
Russian term or phrase: cтавит резолюцию на документе
przy umowie zakupu
renata123
Polish translation:dekretowanie dokumentu
Explanation:
Dekretacja – zarządzenie odpowiedniej osoby, dotyczące zwłaszcza pism wpływających do komórki organizacyjnej, nadaje właściwy bieg dokumentacji wpływającej
Selected response from:

Andrzej Grzegrzółka
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4umieszcza rezolucję dotyczącą sposobu rozstrzygnięcia sprawy
igorsz
3 +1dekretowanie dokumentu
Andrzej Grzegrzółka


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
dekretowanie dokumentu


Explanation:
Dekretacja – zarządzenie odpowiedniej osoby, dotyczące zwłaszcza pism wpływających do komórki organizacyjnej, nadaje właściwy bieg dokumentacji wpływającej

Andrzej Grzegrzółka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alla Kukolenko
18 hrs

44 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
umieszcza rezolucję dotyczącą sposobu rozstrzygnięcia sprawy


Explanation:
Obecnie polskie instrukcje kancelaryjne nie operują wyrazem "rezolucja" w przedmiotowym kontekście.
Pamiętać należy, iż "dekretacja" jako wpis koordynatora-zwierzchnika nadaje biegu danej korespondencji ("поручение руководителя"),
"резолюция", zaś, finalizuje bieg sprawy, załatwiając ją ostatecznie.
Wydaje się zasadnym powrót do klasycznej polszczyzny, w której pełnoprawnie funkcjonował wyraz "rezolucja" jako notatka (odręczna) o rozstrzygnięciu sprawy.


    https://pl.wikisource.org/wiki/M._Arcta_S%C5%82ownik_ilustrowany_j%C4%99zyka_polskiego/Dekretacja
    https://sjp.pwn.pl/doroszewski/dekretacja;5420063.html
igorsz
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search