KudoZ home » Russian to Dutch » Law/Patents

Дом гражданских

Dutch translation: Bureau der Burgrlijke Stand


14:59 Jan 16, 2004
Russian to Dutch translations [PRO]
Law/Patents
Russian term or phrase: Дом гражданских
Op een huwelijksakte: plaats van registratie van huwelijksaktes.
Nienke Kok
Dutch translation:Bureau der Burgrlijke Stand
Explanation:
Òàì ìîæíî ïåðåâåñòè ðóññêóþ àáðåâèàòóðó ÇÀÃÑ.
Äâîðåö Áðàêîñî÷åòàíèé ÿ áû ïåðåâåëà êàê
Bureau der Registratie van Huwelijken
Selected response from:

Vasilisa
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Bureau der Burgrlijke Stand
Vasilisa
5 -1gemeentehuis, stadhuis
Evert DELOOF-SYS


Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Äîì ãðàæäàíñêèõ
gemeentehuis, stadhuis


Explanation:
Letterlijk: huis van de burgers --> gemeentehuis, stadhuis, waar dus o.m. ook huwelijken geregistreerd worden

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 590
Grading comment
betekenis was me al duidelijk, ben op zoek naar nl vertaling

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Svetlana Touloub: huis van de burgers - nooit van gehoord.....
1 min
  -> letterlijke vertaling, Svetlana! Toch eerst alles lezen. Huwelijken worden geregistreerd op het gemeentehuis in bv. het bureau van burgerlijke stand
The asker has declined this answer
Comment: betekenis was me al duidelijk, ben op zoek naar nl vertaling

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Bureau der Burgrlijke Stand


Explanation:
Òàì ìîæíî ïåðåâåñòè ðóññêóþ àáðåâèàòóðó ÇÀÃÑ.
Äâîðåö Áðàêîñî÷åòàíèé ÿ áû ïåðåâåëà êàê
Bureau der Registratie van Huwelijken

Vasilisa
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 26
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: yep, bureau burgerlijke stand in het stadhuis/gemeentehuis
10 mins

agree  Marc Kuypers
1 hr

agree  Svetlana Touloub: http://pravo2002.by.ru/baza/postanov/minust/pmu00027.html, Это учреждение в Белоруссии
2 days19 hrs