KudoZ home » Russian to Dutch » Poetry & Literature

Прохладные Гребни

Dutch translation: Koele bergkammen


21:13 Feb 19, 2012
Russian to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
Russian term or phrase: Прохладные Гребни
Прохладные Гребни. Высокие поросшие зеленью пики гор прикрывают эту местность от холодных ветров востока

Вот я теряюсь: гребни гор, наверное?
NEDprofy
Dutch translation:Koele bergkammen
Explanation:
Ja, het gaat hier hoogstwaarschijnlijk om bergkammen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bergkam) die beschutting bieden tegen koude oostelijke winden, waardoor het leven voor flora en fauna in dit gebied wat aangenamer is. De bergkam zorgt namelijk voor een warmer microklimaat in het gebied dat tegen de wind is beschut.
Selected response from:

Max Nuijens
Belarus
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1kille bergkammen
Kristel Kruijsen
3verkoelende bergkammen
Marina Snoek
3Koele bergkammen
Max Nuijens


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Koele bergkammen


Explanation:
Ja, het gaat hier hoogstwaarschijnlijk om bergkammen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bergkam) die beschutting bieden tegen koude oostelijke winden, waardoor het leven voor flora en fauna in dit gebied wat aangenamer is. De bergkam zorgt namelijk voor een warmer microklimaat in het gebied dat tegen de wind is beschut.

Max Nuijens
Belarus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Bedankt!

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kille bergkammen


Explanation:
niet bevroren, want groen

Kristel Kruijsen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Halyna Smakal
1 day23 hrs

22 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verkoelende bergkammen


Explanation:
zie de beschrijving

Marina Snoek
Netherlands
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian