KudoZ home » Russian to Dutch » Poetry & Literature

Низовье Трубогона

Dutch translation: De benedenloop van een buizenstelsel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Russian term or phrase:Низовье Трубогона
Dutch translation:De benedenloop van een buizenstelsel
Entered by: NEDprofy

21:16 Feb 19, 2012
Russian to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
Russian term or phrase: Низовье Трубогона
Из стальных недр этой земли выходит трубопровод, несущий нефть во все отдаленные районы острова
NEDprofy
De benedenloop van een buizenstelsel
Explanation:
De maagdelijke schoonheid van dit gebied wordt geschonden door een stalen oliepijpleiding die uit de aarde steekt en aardolie naar verre delen van het eiland brengt, 'downstream', in jargon. "Низовье" heeft meestal betrekking op een waterstroom, maar hier wordt niet de 'benedenloop van een rivier' bedoeld, maar de benedenloop van een pijpleiding of de benedenloop van een buizensysteem wanneer deze zich vertakt. Het blijft gissen, maar ik interpreteer "tрубогона" als een pijpleiding(en)baan.
Benedenloop van een pijpleiding
Benedenloop van een oliepijpleiding
Selected response from:

Max Nuijens
Belarus
Grading comment
heel erg bedankt!!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3De benedenloop van de pijpenleiding
Marina Snoek
3De benedenloop van een buizenstelsel
Max Nuijens


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
De benedenloop van een buizenstelsel


Explanation:
De maagdelijke schoonheid van dit gebied wordt geschonden door een stalen oliepijpleiding die uit de aarde steekt en aardolie naar verre delen van het eiland brengt, 'downstream', in jargon. "Низовье" heeft meestal betrekking op een waterstroom, maar hier wordt niet de 'benedenloop van een rivier' bedoeld, maar de benedenloop van een pijpleiding of de benedenloop van een buizensysteem wanneer deze zich vertakt. Het blijft gissen, maar ik interpreteer "tрубогона" als een pijpleiding(en)baan.
Benedenloop van een pijpleiding
Benedenloop van een oliepijpleiding

Max Nuijens
Belarus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
heel erg bedankt!!!!

22 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
De benedenloop van de pijpenleiding


Explanation:
Ik associeer de opliepijpen eerder met een pijpenleiding


Marina Snoek
Netherlands
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
Notes to answerer
Asker: :)))))))))))))))))))


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Max Nuijens: Je bedoelt "pijpleiding"?
5 days
  -> Sorry, ja natuurlijk "pijpleiding"