KudoZ home » Russian to Polish » Accounting

мемориальный ордер

Polish translation: dowód księgowy


08:49 Feb 7, 2012
Russian to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / бухгалтерский учет
Russian term or phrase: мемориальный ордер
Это такой бухгалтерский регистр для суммирования бухгалтерских проводок одной категории (напр. зарплата, материалы, касса, и т.д.)
Dmitry Pavlovsky
Belarus
Polish translation:dowód księgowy
Explanation:
+++
Selected response from:

Jewgienij Liszczuk
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3dowód księgowy
Jewgienij Liszczuk
2nota memoriałowaAndrzej Grzegrzółka


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dowód księgowy


Explanation:
+++

Jewgienij Liszczuk
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Спасибо


4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
nota memoriałowa


Explanation:
§ 11. 1. Podstawą zapisów w księgach rachunkowych operacji międzybankowych są:
1) zlecenia płatnicze uznaniowe:
a) polecenia przelewu,
b) dowody wpłaty,
c) inne uznaniowe zlecenia płatnicze, jak np. noty memoriałowe,
2) zlecenia płatnicze obciążeniowe:
a) czeki rozrachunkowe,
b) czeki gotówkowe,
c) inne obciążeniowe zlecenia płatnicze, jak np. noty memoriałowe, asygnaty kasowe.

http://www.bs.net.pl/upload/akty/dok00076.html

--------------------------------------------------
Note added at   5 godz. (2012-02-07 14:48:23 GMT)
--------------------------------------------------

Według mnie coś jest nie tak.

мемориальный ордер - nota memoriałowa - rodzaj dyspozycji księgowej; asygnata memoriałowa - rodzaj dyspozycji kasowej

бухгалтерский регистр - rejestr księgowy - rodzaj wykazu, spisu

To dwa różne pojęcia księgowe.


Andrzej Grzegrzółka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Dzięki za pomoc ale nie chodzi mi o księgowość bankową. Link bardzo się przyda)