KudoZ home » Russian to Polish » Education / Pedagogy

отличник

Polish translation: piątkowicz


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Russian term or phrase:отличник
Polish translation:piątkowicz
Entered by: Yuri Smirnov

14:38 Dec 23, 2005
Russian to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Education / Pedagogy
Russian term or phrase: отличник
Насколько я понимаю, прямого аналога этому термину в других языках нет. Но как по-польски назвать такого "зверя"?
Yuri Smirnov
Prymus
Explanation:
Prymus

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 46 mins (2005-12-23 16:25:20 GMT)
--------------------------------------------------

piątkowicz, p. niżej
Selected response from:

Wojciech Modrzycki
Poland
Grading comment
Dziękuję i za "prymusa", i za "piątkowicza". Teraz mam pełną wiedzę co do "otliczników" w Rzeczypospolitej. (Potrzebował to syn do jutrzejszej lekcji polszczyzny.)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5wzorowy uczeńJanina Nowrot
4 +1PrymusWojciech Modrzycki


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
îňëč÷íčę
Prymus


Explanation:
Prymus

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 46 mins (2005-12-23 16:25:20 GMT)
--------------------------------------------------

piątkowicz, p. niżej

Wojciech Modrzycki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję i za "prymusa", i za "piątkowicza". Teraz mam pełną wiedzę co do "otliczników" w Rzeczypospolitej. (Potrzebował to syn do jutrzejszej lekcji polszczyzny.)
Notes to answerer
Asker: Dziki. Lecz 'prymus' to jest NAJlepszy w klasie. "Otlicznikw" wic moe by dziesicioro. Nie ma takiego sowka, ktre by dokadniejsze byo?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Wargan: pi№tkowicz :-)))), ale gdy w klasie sami prymusi, to trzeba uciekaж
46 mins
  -> dziкkujк

21 days   confidence: Answerer confidence 5/5
отличник
wzorowy uczeń


Explanation:
wzorowy uczeń

Janina Nowrot
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish