regulacija

English translation: (public zone) delimitation line

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Serbian term or phrase:regulacija
English translation:(public zone) delimitation line
Entered by: Larisa Zlatic, Ph.D.

17:11 Jan 18, 2015
Serbian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Architecture / spatial plan
Serbian term or phrase: regulacija
ovo je recenica gde se pominje izraz 'regulacija', radi se o prostornom planu sa gradjevinskim objektima i putevima.
sta je: regulaciona linija, kao i 'sirina regulacije' puta?
Hvala unapred.
recenica:
U planu ostoje planirani blokovi u kojima je dozvoljena visina objekata 100m, bez ograničenja, udaljenja građevinskih od regulacionih linija jednaka u odnosu na sve regulacije, a širina regulacije javnih saobraćajnih površina sa tri strane različita:
Larisa Zlatic, Ph.D.
United States
(public zone) delimitation line
Explanation:
delimitation line (of a public zone)

boundary line (of a public zone)


Regulaciona linija

Regulaciona linija jeste urbanistički pokazatelj koji se koristi u urbanizmu, arhitekturi i građevinarstvu. To je linija koja razdvaja površinu određene javne namene od površina predviđenih za druge javne i ostale namene.

U srpskom zakonodavstvu regulaciona linija se obično daje u vidu granične vrednosti za određeni urbanističku celinu, urbanistički blok ili građevinsku parcelu.

Prema važećem Pravilniku o opštim uslovima za parcelaciju, regulaciju i izgradnju rastojanje između regulacionih linija (širina pojasa regulacije) se utvrđuje u zavisnosti od značaja saobraćajnice, odnosno infrastrukture, kao horizontalna, nadzemna i podzemna regulacija. Najmanja dozvoljena širina pojasa regulacije po vrstama ulica je za:

sabirne ulice - 10,00 m;
stambene ulice - 8,00 m;
saobraćajnice u seoskim naseljima - 7,00 m;
kolski prolazi - 5,00 m;
privatne prolaze - 2,50 m;
pešačke staze - 1,50 m.

Postavljanje regulacione linije ulica i javnih površina obavezan je deo plana detaljne regulacije i idejnog projekta

http://sr.wikipedia.org/sr-el/Регулациона_линија

Z A K O N
O PLANIRANJU I IZGRADNJI
...
2. Pojmovi
Član 2.
Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom zakonu imaju sledeće značenje:

9) regulaciona linija jeste linija koja razdvaja površinu određene javne
namene od površina predviđenih za druge javne i ostale namene;
10) građevinska linija jeste linija na, iznad i ispod površine zemlje i vode do
koje je dozvoljeno građenje osnovnog gabarita objekta;


http://www.kombeg.org.rs/Slike/UdrGradjevinarstvo/Statika/In...
Selected response from:

Daryo
United Kingdom
Grading comment
hvala
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3(public zone) delimitation line
Daryo
3control (boundary/property line)
sofijana


Discussion entries: 1





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
control (boundary/property line)


Explanation:
Boundary/property line - regulaciona linija

Control - regulacija
Controlled intersection - regulisana raskrsnica

Ima više pitanja odjednom, pa je i odgovor pomalo "smušen" :)



--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2015-01-18 17:33:08 GMT)
--------------------------------------------------

http://en.wikipedia.org/wiki/Interstate_Highway_standards

sofijana
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
regulacijona linija
(public zone) delimitation line


Explanation:
delimitation line (of a public zone)

boundary line (of a public zone)


Regulaciona linija

Regulaciona linija jeste urbanistički pokazatelj koji se koristi u urbanizmu, arhitekturi i građevinarstvu. To je linija koja razdvaja površinu određene javne namene od površina predviđenih za druge javne i ostale namene.

U srpskom zakonodavstvu regulaciona linija se obično daje u vidu granične vrednosti za određeni urbanističku celinu, urbanistički blok ili građevinsku parcelu.

Prema važećem Pravilniku o opštim uslovima za parcelaciju, regulaciju i izgradnju rastojanje između regulacionih linija (širina pojasa regulacije) se utvrđuje u zavisnosti od značaja saobraćajnice, odnosno infrastrukture, kao horizontalna, nadzemna i podzemna regulacija. Najmanja dozvoljena širina pojasa regulacije po vrstama ulica je za:

sabirne ulice - 10,00 m;
stambene ulice - 8,00 m;
saobraćajnice u seoskim naseljima - 7,00 m;
kolski prolazi - 5,00 m;
privatne prolaze - 2,50 m;
pešačke staze - 1,50 m.

Postavljanje regulacione linije ulica i javnih površina obavezan je deo plana detaljne regulacije i idejnog projekta

http://sr.wikipedia.org/sr-el/Регулациона_линија

Z A K O N
O PLANIRANJU I IZGRADNJI
...
2. Pojmovi
Član 2.
Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom zakonu imaju sledeće značenje:

9) regulaciona linija jeste linija koja razdvaja površinu određene javne
namene od površina predviđenih za druge javne i ostale namene;
10) građevinska linija jeste linija na, iznad i ispod površine zemlje i vode do
koje je dozvoljeno građenje osnovnog gabarita objekta;


http://www.kombeg.org.rs/Slike/UdrGradjevinarstvo/Statika/In...

Daryo
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4
Grading comment
hvala




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search