slučajni prolaznici

English translation: random passers-by

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Serbian term or phrase:slučajni prolaznici
English translation:random passers-by
Entered by: Aleksandar Skobic

10:20 Jun 29, 2009
Serbian to English translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
Serbian term or phrase: slučajni prolaznici
nasumično odabrani slučajni prolaznici za intervju...
Aleksandar Skobic
Bosnia and Herzegovina
random passers-by
Explanation:
passers-by randomly chosen for an interview
Selected response from:

Goran Stamenkovic
Serbia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +9passers by
Mihailolja
5 +8random passers-by
Goran Stamenkovic
5passers-by
Ljiljana Lukan
5passers-by
milosch
4 -2bystanders/ random bystanders
Marika


Discussion entries: 2





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +9
passers by


Explanation:
Mislim da je to to.


    Reference: http://dictionary.reference.com/browse/passer%20by
Mihailolja
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in UkrainianUkrainian
Notes to answerer
Asker: Hvala, pretpostavio sam da je to, ali hteo sam da proverim još jednom. Pozdrav!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Branko Bojanin
9 mins

agree  Mira Stepanovic
12 mins

agree  Milena Chkripeska: Passer-by, passerby ili passer
16 mins

agree  Dzasmin
2 hrs

agree  zoe1
3 hrs

agree  fraewaru: slazem se, ne bih dodavala random ispred, passers by podrazumeva da su random
4 hrs

agree  Bogdan Petrovic: pa da, random se odnosi na način na koji se prolaznici biraju za intervju, a ne kao adjective
4 hrs

agree  Lingua 5B: no need for random, in my opinion. " passers by" implies it's already random.
4 hrs

agree  Maja Stevanovic: Slazem se sa odgovorom, kao i konstatacijom bpetrov, mislim da random ipak ima smisla u ovom kontekstu
2 days 21 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
random passers-by


Explanation:
passers-by randomly chosen for an interview

Goran Stamenkovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sofijana
7 mins
  -> Hvala, Sofijana!

agree  Marina Pjevalica
11 mins
  -> Hvala, Marina iz Brčkog!

agree  Natasa Djurovic
18 mins
  -> Hvala, Naf-naf!

agree  Lillian B Popmijatov
26 mins
  -> Hvala, Biljana!

agree  Goran Tasic
3 hrs
  -> Hvala, Gorane!

agree  Silvana Hadzic
3 hrs
  -> Hvala, Silvana!

agree  fraewaru: odlican prevod! Nisu random passers by, ali su randomly chosen.
4 hrs
  -> Hvala, fraewaru!

agree  Dinap
22 hrs
  -> Hvala, b79!

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
passers-by


Explanation:
http://www.thefreedictionary.com/passers-by
A person who passes by, especially casually or by chance

A pošto prolaznici, generalno, nisu "namerni", nego po prirodi stvari "slučajni", onda je dovoljno passers-by


    Reference: http://www.thefreedictionary.com/passers-by
milosch
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
passers-by


Explanation:
Mislim da niste dobro postavili pitanje jer ste izdvojili termin iz konteksta, a u kontekstu bi glasilo "randomly selected passers-by". Zabuna je u srpskom tekstu jer je to pleonazam - "nasumicno" i "slucajni", a to engleski jezik nikako ne "trpi".

Example sentence(s):
  • ... high balconies are favourite hiding places for young people who gleefully empty entire buckets of water onto randomly selected passers-by. ...

    Reference: http://answers.yahoo.com/question/index?qid...
    Reference: http://book.google.com/books?isbn=0415332842
Ljiljana Lukan
Serbia
Native speaker of: Serbian

51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
bystanders/ random bystanders


Explanation:
"...causing injury to bystanders."
"...tom prilikom su ranjeni prolaznici. "

http://belgrade.usembassy.gov/policy/reports/060308.html

"...so much fun, we got a lot of random bystanders to join in with us."

http://torontoist.com/2009/02/rocket_rock_out.php


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2009-06-29 15:28:26 GMT)
--------------------------------------------------

Koristeci "bystanders" za "prolaznike" ne stavlja se naglasak na to da je neko prolazio pre nego sto je zaustavljen.

"Bystander" samo stavlja naglasak na to da ta osoba u momentu u (o) kome se govori, se NALAZI (zaustavljena je, ili stoji) u blizini nekoga ili necega, Znaci osoba koja se zatekla u blizini nekoga (necega), bez razlike da li je pre toga sedela, stajala, prolazila, promatrala ili slicno.

U svakom slucaju, nije "slucajno" sto u oficijalnom prevodu naslova sledece navedene knjige stoji:

"Proslogodisnji pobednik bila je knjiga "People Who Don't Know They're Dead: How They Attach Themselves to Unsuspecting Bystanders and What to Do About It" (Ljudi koji ne znaju da su mrtvi: Kako se priblizavaju naivnim prolaznicima i sta ciniti) Garija Leona Hila."

http://www.mtsmondo.com/entertainment/vesti/text.php?vest=50...


Marika
Native speaker of: Native in MacedonianMacedonian, Native in SerbianSerbian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Milena Chkripeska: Bystander is a nonparticipant spectator; one present but not taking part in a situation or event
28 mins
  -> To uopste nije u suprotnosti sa nekom "definicijom" prolaznika.Uostalom: http://encarta.msn.com/thesaurus_561567899/bystander.html

disagree  fraewaru: bystander podrazumeva posmatraca, ne aktivnog ucesnika Priznajem da je Milenina definicija bolja, ali je sustina tu
3 hrs
  -> I sa time se ne slazem. "Observer" je neko ko posmatra ili promatra nesto, a"bystander" neko ko se u DATOM MOMENTU zatekao u blizini (znaci "DO") neke osobe, objekta,dogadjaja i sl.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search