Neosnovano iskazivanje

English translation: misrepresentation

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Serbian term or phrase:Neosnovano iskazivanje
English translation:misrepresentation
Entered by: Bogdan Petrovic

10:57 Jul 22, 2020
Serbian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / bill of quantities
Serbian term or phrase: Neosnovano iskazivanje
Neosnovano iskazivanje iznosa za povraćaj poreza i poreski kredit
Član 173a
Ko u nameri da ostvari pravo na neosnovani povraćaj poreza ili poreski kredit, u prethodnih 12 meseci, podnese poresku prijavu, odnosno poreske prijave neistinitog sadržaja, u kojima iznos za povraćaj poreza ili poreski kredit prelazi 1.000.000 dinara, kazniće se zatvorom od...

Nisam siguran u kom je ovo zakonu, tražio sam u KZ ali ne mogu da nađem...
Bogdan Petrovic
Serbia
misrepresentation
Explanation:
misrepresented tax refund and credit claim
misrepresentation (i.e. untrue or misleading statement of fact)/ misrepresented facts on tax refund and credit claims

Misrepresenting facts is cheating and taxpayers are legally responsible for all ...
https://www.google.co.uk/search?ei=0WIYX-fiI8iFrwTh6bPgAQ&q=...


--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2020-07-22 19:28:23 GMT)
--------------------------------------------------

Radnja krivičnog dela neosnovano iskazivanje iznosa za povraćaj poreza i poreski kredit je podnošenje poreske isprave u kojoj su iskazani neistiniti podaci u vezi povraćaja poreza ili poreskog kredita.
https://www.glosarijum.rs/zakon-o-poreskom-postupku-i-poresk...
Selected response from:

milena beba
United Kingdom
Grading comment
Hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2unfounded tax refund and tax credit claims
Natasa Stankovic
3 +1misrepresentation
milena beba


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
neosnovano iskazivanje iznosa za povraćaj poreza i poreski kredit
unfounded tax refund and tax credit claims


Explanation:

РЕПУБЛИКА СРБИЈА
МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА
- ЗАКОН О ПОРЕСКОМ ПОСТУПКУ И ПОРЕСКОЈ АДМИНИСТРАЦИЈИ
- Неосновано исказивање износа за повраћај пореза и порески кредит
Члан 173а
Ко у намери да оствари право на неоснован повраћај пореза или порески кредит, поднесе пореску пријаву неистинитог садржаја, у којој искаже износ за повраћај пореза или порески кредит од 500.000 до 3.000.000 динара казниће се затвором од три месеца до три године и новчаном казном.
https://www.mfin.gov.rs/UserFiles/File/zakoni/2015/zppa.pdf


REPUBLIKA SRBIJA
MINISTARSTVO FINANSIJA
PORESKA UPRAVA
- LAW ON TAX PROCEDURE AND TAX ADMINISTRATION
- Unfounded Tax Refund and Tax Credit Claims
Article 173а
(1) Whoever with intent to exercise the right to unfounded tax refund or tax credit, files a tax return whose content is false, claiming a tax refund or tax credit in the amount of 500,000 to 3,000,000 dinars shall be punished by imprisonment of three months to three years and fined.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&c...

Natasa Stankovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zorica Ljubicic
33 mins
  -> Hvala!

agree  Stevan Jevrić
1 hr
  -> Hvala!

neutral  Daryo: not really wrong, but terms used by the taxman in UK are far more convincing // this "translation" is to be taken with gloves - you can "attempt" to present a false claim, not "exercise the right to attempt fraud"! That's an interesting slant ...
7 hrs
  -> Razumela sam da kolega Bogdan traži tzv. zvaničan EN prevod zakona Srbije (a ne UK), a to je to. Uzgred, te vaše primedbe se odnose na širi kontekst (mada bi se i o njima možda moglo diskutovati), a ne na sam (osnovni) prevod koji je kolega tražio.

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
misrepresentation


Explanation:
misrepresented tax refund and credit claim
misrepresentation (i.e. untrue or misleading statement of fact)/ misrepresented facts on tax refund and credit claims

Misrepresenting facts is cheating and taxpayers are legally responsible for all ...
https://www.google.co.uk/search?ei=0WIYX-fiI8iFrwTh6bPgAQ&q=...


--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2020-07-22 19:28:23 GMT)
--------------------------------------------------

Radnja krivičnog dela neosnovano iskazivanje iznosa za povraćaj poreza i poreski kredit je podnošenje poreske isprave u kojoj su iskazani neistiniti podaci u vezi povraćaja poreza ili poreskog kredita.
https://www.glosarijum.rs/zakon-o-poreskom-postupku-i-poresk...


milena beba
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 61
Grading comment
Hvala!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Daryo: or even the more direct "fraudulent" could do.
2 hrs
  -> Thanks; yes, in both languages the term automatically implies fraudulency.

neutral  Natasa Stankovic: Donekle se slažem, ali samo u prvom koraku (što je i ovde slučaj): neosnovano = unfounded, a tek u sledećem koraku može se razmatrati tj. utvrđivati da li to ’implies fraudulency’. To svakako nije ’automatically’ i o tome odlučuju sudovi - i u SR i u UK.
5 hrs
  -> Ovde nema reči o pretpostavkama već koje su pravne konsekvence kod već utvrđenog krivičnog dela. Neosnovano iskazivanje je pravni termin koji podrazumeva učinjenu prevaru, i prevodu ‘unfounded’ tu zapravo nema mesta.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search