bias

English translation: pristrasnost, sistemska greška

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Serbian term or phrase:bias
English translation:pristrasnost, sistemska greška
Entered by: Milena Taylor

09:47 Oct 29, 2015
Serbian to English translations [PRO]
Mathematics & Statistics / Statistics
Serbian term or phrase: bias
Pojam u statistici - biased data, kako izbjeci bias, itd.
Ana_pg
pristrasnost, sistemska greška
Explanation:
DEFINITION of 'Sample Selection Bias'
A type of bias caused by choosing non-random data for statistical analysis. The bias exists due to a flaw in the sample selection process, where a subset of the data is systematically excluded due to a particular attribute. The exclusion of the subset can influence the statistical significance of the test, or produce distorted results.

http://www.investopedia.com/terms/s/sample_selection_basis.a...

A statistic is biased if it is calculated in such a way that it is only systematically different from the population parameter of interest. The following lists some types of biases, which can overlap.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bias_(statistics)
Za ocenu Θ
*
= Θ
*
(X1,X2,...,Xn) parametra θ kažemo da je centrirana ili
nepristrasna (unbiased) ako je njena srednja vrednost jednaka traženom parametru:
(str.114)
Očigledno je da relacija (5.16) nije tačna pa je ocena (5.17) srednje vrednosti
posrednog merenja Z pristrasna. Drugim rečima iako su neposredna merenja
x i n i
, = 1,..., tačna, posredno merenje dobijeno po formuli (5.17) sadrži sistematsku
grešku (bias), približno jednaku: (str. 144)

http://www.tf.uns.ac.rs/~omorr/radovan_omorjan_003_is/Osnovi...

Jedne od mera tačnosti ocene su njena standardna greška i pristrasnost (Bias) i
Bootstrap metoda se može primeniti u njihovom ocenjivanju.
http://elibrary.matf.bg.ac.rs/bitstream/handle/123456789/376...

Jako je
bitno odrţavati pretpostavku jednakih šansi, čime ćemo sprečiti pristrasnost rezultata (bias).
http://rusnak.truni.sk/prednasky/biostatistika/SRB/Biostatis...

Selected response from:

Milena Taylor
Serbia
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3pristrasnost, sistemska greška
Milena Taylor
3Netacan/neprecizan
milena beba
3neobjektivno
Goran Tasic


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
neobjektivno


Explanation:
bias data = neobjektivni podaci, pristrasni, pod uticajem itd.

Goran Tasic
Serbia
Native speaker of: Serbian

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Netacan/neprecizan


Explanation:
Osim subjektivnih faktora kao sto su manipulacija, neobjektivnost I sl. 'biased data' moze takodje biti I rezultat greske u sistemu obrade

milena beba
United Kingdom
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
pristrasnost, sistemska greška


Explanation:
DEFINITION of 'Sample Selection Bias'
A type of bias caused by choosing non-random data for statistical analysis. The bias exists due to a flaw in the sample selection process, where a subset of the data is systematically excluded due to a particular attribute. The exclusion of the subset can influence the statistical significance of the test, or produce distorted results.

http://www.investopedia.com/terms/s/sample_selection_basis.a...

A statistic is biased if it is calculated in such a way that it is only systematically different from the population parameter of interest. The following lists some types of biases, which can overlap.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bias_(statistics)
Za ocenu Θ
*
= Θ
*
(X1,X2,...,Xn) parametra θ kažemo da je centrirana ili
nepristrasna (unbiased) ako je njena srednja vrednost jednaka traženom parametru:
(str.114)
Očigledno je da relacija (5.16) nije tačna pa je ocena (5.17) srednje vrednosti
posrednog merenja Z pristrasna. Drugim rečima iako su neposredna merenja
x i n i
, = 1,..., tačna, posredno merenje dobijeno po formuli (5.17) sadrži sistematsku
grešku (bias), približno jednaku: (str. 144)

http://www.tf.uns.ac.rs/~omorr/radovan_omorjan_003_is/Osnovi...

Jedne od mera tačnosti ocene su njena standardna greška i pristrasnost (Bias) i
Bootstrap metoda se može primeniti u njihovom ocenjivanju.
http://elibrary.matf.bg.ac.rs/bitstream/handle/123456789/376...

Jako je
bitno odrţavati pretpostavku jednakih šansi, čime ćemo sprečiti pristrasnost rezultata (bias).
http://rusnak.truni.sk/prednasky/biostatistika/SRB/Biostatis...



Example sentence(s):
  • Pristrasnost ocenjivača t je Bias(tˆ) = E(tˆ) − t. Ukoliko je Bias(tˆ) = 0, kaˇzemo da je tˆ nepristrasan ocenjivač za t

    Reference: http://www.dmi.uns.ac.rs/site/dmi/download/master/primenjena...
Milena Taylor
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aleksandra Dragojevic-Keser
7 hrs
  -> Хвала!

agree  Miomira Brankovic
2 days 13 hrs
  -> Hvala!

agree  Bogdan Petrovic
2 days 17 hrs
  -> Hvala!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search