KudoZ home » Serbian to English » Archaeology

profilacija

English translation: S shaped


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Serbian term or phrase:S profilacija
English translation:S shaped
Entered by: Mira Stepanovic

12:10 Aug 12, 2010
Serbian to English translations [PRO]
Archaeology / arheologija
Serbian term or phrase: profilacija
Profilacija je arhitektonski izraz za traku materijala različitih oblika u presjeku koji se koristi za tranziciju između dvije površine ili kao dekoracija. Profililacija je obično napravljena od drveta, kamena ili gipsa ali može biti napravljena i od plastike ili u modernoj gradnji od ojačanog stiropora sa žbukanom površinom.
xxxJelenaL
S shaped
Explanation:
Ovde je celina "S profilacija"
Iz naknadno dodatog konteksta vidi se da se "profilacija" odnosi na oblik lonca u vertikalnom preseku (oblik profila lonca).
Ovde (The concise Oxford dictionary of archeology) se npr., na str. 136:
http://books.google.com/books?id=iSd8hm5kImwC&pg=PA136&lpg=P...
se navode: "...especially large S shaped pointed-base jars..."



--------------------------------------------------
Note added at 3 days21 hrs (2010-08-16 10:05:05 GMT)
--------------------------------------------------

Da se radi o obliku može se videti i odavde:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:YQCFIkl...
- u sopotskoj kulturi dominiraju grube posude u obliku amfora i buta, utilitarnog obilježja; kod finog posuđa dominiraju plitke i duboke zdjele te lonci oštre bikonične profilacije(u srednjoj i kasnoj fazi se ublažuju i umekšavaju)
...
Oblici: kalotaste šalice s vrpčastom ručkom i visoki vrčevi S profilacije
Selected response from:

Mira Stepanovic
Serbia


Summary of answers provided
5moulding (molding)
M. Vučković
5S shaped
Mira Stepanovic
3profilesDondule


Discussion entries: 2





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
moulding (molding)


Explanation:
Građevinski srp/eng rečnik Branka Vukičevića navodi moulding, kao i Englesko hrvatski strukovni rječnik graditeljstva, u smislu prelaza između dve površine; ako je u pitanju ukrasna funkcija onda je izraz "enrichment", budući da niste naveli egzaktni kontekst.

M. Vučković
Serbia
Works in field
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 4

54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
profiles


Explanation:
u ref. je tekst na hrvatskom i engleskom, mislim da i ova varijanta može ići.


    Reference: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=1...
    Reference: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=1...
Dondule
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

3 days21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
S profilacija
S shaped


Explanation:
Ovde je celina "S profilacija"
Iz naknadno dodatog konteksta vidi se da se "profilacija" odnosi na oblik lonca u vertikalnom preseku (oblik profila lonca).
Ovde (The concise Oxford dictionary of archeology) se npr., na str. 136:
http://books.google.com/books?id=iSd8hm5kImwC&pg=PA136&lpg=P...
se navode: "...especially large S shaped pointed-base jars..."



--------------------------------------------------
Note added at 3 days21 hrs (2010-08-16 10:05:05 GMT)
--------------------------------------------------

Da se radi o obliku može se videti i odavde:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:YQCFIkl...
- u sopotskoj kulturi dominiraju grube posude u obliku amfora i buta, utilitarnog obilježja; kod finog posuđa dominiraju plitke i duboke zdjele te lonci oštre bikonične profilacije(u srednjoj i kasnoj fazi se ublažuju i umekšavaju)
...
Oblici: kalotaste šalice s vrpčastom ručkom i visoki vrčevi S profilacije

Mira Stepanovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 7
Notes to answerer
Asker: Hvala :)