KudoZ home » Serbian to English » Law (general)

Osnovni Sud

English translation: Basic Court


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Serbian term or phrase:Osnovni Sud
English translation:Basic Court
Entered by: Natasa Djurovic

09:11 Nov 10, 2008
Serbian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / law
Serbian term or phrase: Osnovni Sud
Osnovni Sud u Kotoru. Punomocje ide u Britaniju.
Natasa Djurovic
Serbia
Basic Court
Explanation:
To je jednostavno to.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2008-11-10 09:32:23 GMT)
--------------------------------------------------

Basic Court of Berane Basic Court of Bijelo Polje Basic Court of Danilovgrad Basic Court of Žabljak Basic Court of Kolašin Basic Court of Kotor ...
www.hcch.net/index_en.php?act=authorities.details&aid=742 - 10k -

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2008-11-10 09:32:54 GMT)
--------------------------------------------------

In October 2005, the judiciary also celebrated the completed renovation of a Basic Court located in Montenegro's coastal city of Kotor. ...
www.usaid.gov/locations/europe_eurasia/press/success/2006-0... - 19k -

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2008-11-10 09:33:21 GMT)
--------------------------------------------------

Back in 2000, the Basic Court in Kotor determined that the fence was built on the property of the “Belgrade Brewery”. As an act of protest, ...
www.mans.cg.yu/korupcija/publication/Illegal development_6.... - 78k -

--------------------------------------------------
Note added at 300 days (2009-09-06 15:07:28 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Citat iz crnogorskog Prirucnika za prevodjenje pravnih i drugih akata:Možemo reći da je transparentnost od suštinskog značaja pri izboru terminologije. Treba svakako izbjegavati engleske pravne nazive tehničke prirode da se ne bi čitaoci prevoda dovodili u zabludu da kod nas postoje apsolutno isti instituti kao u anglosaksonskom pravu. Na primjer, crnogorski Osnovni sud nikada ne treba prevoditi engleskim terminom Magistrates Court, iako se može reći da se u hijerarhiji sudova ova dva suda nalaze na istom nivou. To bi bilo pogrešno najprije u samom značenju, jer se ova dva suda suštinski razlikuju, a s druge strane moglo bi dovesti čitaoce prevoda do uvjerenja da je naš sistem identičan anglosaksonskom. Zato je bolje odlučiti se za ekvivalent Basic Court, iako takav termin u engleskom jeziku ne postoji, jer on odslikava osobenosti crnogorskog sistema.
Selected response from:

Sanja Rasovic
Greece
Grading comment
Veliko hvala Sanja!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7court of general jurisdiction
John Farebrother
5Basic Court
Sanja Rasovic
Summary of reference entries provided
Basic people's courtmanganoid

Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
court of general jurisdiction


Explanation:
Osnovni sudovi u Engleskoj su magistrates court i county court. A u doticnom kontekstu vise odgovara genericni izraz 'court of general jurisdiction'. Izraz 'basic court' ne postoji kod nas.

John Farebrother
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 52
Notes to answerer
Asker: Hvala Vam na sugestiji, mislim da je vrlo korisna i uputna!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  varmak: Kao sto rece covek "basic court" ne postoji. Obzirom da je termin u pitanju, ne moze bukvalno da se prevodi. Dodala bih i mogucnost "district court" ali je najbezbedniji upravo genericni izraz kojeg se John tako lepo dosetio i opisao.
48 mins
  -> hvala na lijepoj primjedbi

agree  tanjakorama: snovni sud je svaki sud opste nadleznosti, ono sto su kod nas opstinski sudovi, negde se zovu osnovni sudovi i kod nas ces nekad cuti osnovni sud je odlucio... to je sud koji je stvarno i mesno nadlezan za neku stvar koja inicijalno krece (tuzba za naknad
1 hr
  -> hvala

agree  Larisa Zlatic, Ph.D.: ja uvek prevodim osnovni sud kao 'court of original jurisdiction', pogledajte na 'google' taj izraz i vidite definicije. U svakom slucaju, nije 'basic court'
3 hrs
  -> hvala

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
5 hrs
  -> hvala

agree  Sherefedin MUSTAFA
1 day2 hrs
  -> falemnderit bre

agree  Vesna Maširević
885 days
  -> thanks

agree  Mihailolja
1416 days

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Basic Court


Explanation:
To je jednostavno to.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2008-11-10 09:32:23 GMT)
--------------------------------------------------

Basic Court of Berane Basic Court of Bijelo Polje Basic Court of Danilovgrad Basic Court of Žabljak Basic Court of Kolašin Basic Court of Kotor ...
www.hcch.net/index_en.php?act=authorities.details&aid=742 - 10k -

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2008-11-10 09:32:54 GMT)
--------------------------------------------------

In October 2005, the judiciary also celebrated the completed renovation of a Basic Court located in Montenegro's coastal city of Kotor. ...
www.usaid.gov/locations/europe_eurasia/press/success/2006-0... - 19k -

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2008-11-10 09:33:21 GMT)
--------------------------------------------------

Back in 2000, the Basic Court in Kotor determined that the fence was built on the property of the “Belgrade Brewery”. As an act of protest, ...
www.mans.cg.yu/korupcija/publication/Illegal development_6.... - 78k -

--------------------------------------------------
Note added at 300 days (2009-09-06 15:07:28 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Citat iz crnogorskog Prirucnika za prevodjenje pravnih i drugih akata:Možemo reći da je transparentnost od suštinskog značaja pri izboru terminologije. Treba svakako izbjegavati engleske pravne nazive tehničke prirode da se ne bi čitaoci prevoda dovodili u zabludu da kod nas postoje apsolutno isti instituti kao u anglosaksonskom pravu. Na primjer, crnogorski Osnovni sud nikada ne treba prevoditi engleskim terminom Magistrates Court, iako se može reći da se u hijerarhiji sudova ova dva suda nalaze na istom nivou. To bi bilo pogrešno najprije u samom značenju, jer se ova dva suda suštinski razlikuju, a s druge strane moglo bi dovesti čitaoce prevoda do uvjerenja da je naš sistem identičan anglosaksonskom. Zato je bolje odlučiti se za ekvivalent Basic Court, iako takav termin u engleskom jeziku ne postoji, jer on odslikava osobenosti crnogorskog sistema.

Sanja Rasovic
Greece
Specializes in field
PRO pts in category: 12
Grading comment
Veliko hvala Sanja!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marija Vujosevic Caric
59 mins

agree  Cvetanka Ristomanova
1 hr

disagree  Milena Čkripeska: Basic court is totally unacceptable translation equivalent for "osnovni sud". Possible solutions are: court of original jurisdiction, court of first instance, primary court ili magistrates court (in England and Wales)
151 days

disagree  Mihailolja: As John mentioned a "Basic" Court doesn't exist in the UK unfortunately.
1416 days




Reference comments


1 day10 hrs
Reference: Basic people's court

Reference information:
A basic people's court (基层人民法院) is a lowest level court in the Courts of General Jurisdiction in the People's Republic of China

Ovde imaš oba termina pa koji ti se više sviđa.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Basic_people%27s_court
manganoid
Native speaker of: Native in MacedonianMacedonian, Native in SerbianSerbian