Pripajanje

English translation: absorption, absorption-type merger

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Serbo-Croat term or phrase:pripajanje
English translation:absorption, absorption-type merger
Entered by: Mira Stepanovic

15:11 Aug 20, 2008
Serbo-Croat to English translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
Serbo-Croat term or phrase: Pripajanje
SPAJANJE UZ PRIPAJANJE
2 ZAVISNA DRUŠTVA

-statusna promena u kojoj društva koja se pripajaju prestaju da postoje i prenose svu svoju imovinu i obaveze na društva sticaica;
-može se vršiti između društava različite pravne forme i može se pripojiti više društava istovremeno;
-vrši se u pojednostavljenom postupku, pošto se pripajaju društva u kojima sticalac ima 100% udela (bez odluke skupštine društva sticaoca, bez revizije, bez povećanja kapitala);
-spajanje se vrši na osnovu odluka skupština oba zavisna društva koja se pripajaju i prestaju da postoje bez likvidacije;
-prethodno je potrebno objavljivanje nacrta ugovora (30 dana pre odlučivanja skupština) i omogućen uvid u dokumentaciju akcionarima sticaoca;
-poverioci svih društava mogu tražiti namirenje ili obezbeđenje svojih potraživanja (rok 30 dana od objave);
-sva društva sačinjavaju finansijski izveštaj prema stanju na dan obračuna spjanja;
-nije potrebna izmena osnivačkog akta;
Bogdan Petrovic
Serbia
absorption, absorption-type merger
Explanation:
Zakon o bankama pravi razliku između spajanja (merger) i pripajanja (absorption). Razlika je u tome što se pripajanjem ne stvara nova banka nego se banka koja se pripaja "utapa" u postojeću, dakle prestaje da postoji i gubi sva svoja obeležja. U Zakonu o bankama svaki od ova dva slučaja regulisan je posebnim članom Zakona (132. spajanje, 133. pripajanje). Mislim da je slično i sa preduzećima.
Selected response from:

mita
Grading comment
Hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3absorption, absorption-type merger
mita
4 +1merger
V&M Stanković
4incorporation
Fikrija Skarep


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
merger


Explanation:

- merge - fuzionirati, kombinirati, nestati, sjediniti se, sliti se, spajanje, spajati, spajati se, spojiti, stapati, stopiti se, tonuti, udruživati, utopiti
- merger - fuzija, pripajanje, spajanje poduzeća, udruživanje
- merger control - kontrola spajanja poduzeća
( http://web.math.hr/~igaly/EH43/EH149.htm )


"Ekonomski fakultet u Osijeku
...
KEY VOCABULARY ( FOR ALL FIRST YEAR STUDENTS )
...
merger - pripajanje, spajanje"
(http://oliver.efos.hr/nastavnici/ljsedlan/doc/key_vocabulary... )


"Institut ekonomskih nauka, Beograd
...
PONUDA ZA PRIPAJANJE (merger bid) – upućuje se menadžerima ciljne kompanije."
(http://www.ien.bg.ac.yu/BBA/Master/Savremeno_inv_bank/INVEST... )


"Business Glossary
...
Merger - A combination of two or more corporations wherein the dominant unit absorbs the passive ones, the former continuing operation usually under the same name. In a consolidation two units combine and are succeeded by a new corporation, usually with a new titl"
( http://www.4hb.com/25m.html )

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-08-20 21:20:23 GMT)
--------------------------------------------------

A da bi se razlikovalo, "spajanje" bi se moglo prevesti kao "consolidation":

"Glossary
...
Merger — Business combination that occurs when one entity directly acquires the assets and liabilities of one or more entities and no new corporation or entity is created. (See consolidation.)
...
Consolidation — Business combination of two or more entities that occurs when the entities transfer all of their net assets to a new entity created for that purpose. (See merger.)"
( http://www.startheregoplaces.com/glossary/ )

V&M Stanković
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  LEXpert
7 hrs
  -> hvala

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
absorption, absorption-type merger


Explanation:
Zakon o bankama pravi razliku između spajanja (merger) i pripajanja (absorption). Razlika je u tome što se pripajanjem ne stvara nova banka nego se banka koja se pripaja "utapa" u postojeću, dakle prestaje da postoji i gubi sva svoja obeležja. U Zakonu o bankama svaki od ova dva slučaja regulisan je posebnim članom Zakona (132. spajanje, 133. pripajanje). Mislim da je slično i sa preduzećima.


    Reference: http://www.nbs.rs/export/internet/english/20/laws/law_banks_...
    Reference: http://www.japancompany.info/law/japan%20corporations%20law%...
mita
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Hvala!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mira Stepanovic
2 hrs

agree  Veronica Prpic Uhing
15 hrs

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero (X)
5 days

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
incorporation


Explanation:
Nedavno sam prevodila tekst na engleskom u kome se za pripajanje jednog pravnog tela drugom koristio bash ovaj termin.

Fikrija Skarep
Canada
Native speaker of: Native in Serbo-CroatSerbo-Croat




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search