jagmanje

English translation: jostling

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Serbo-Croat term or phrase:jagmanje
English translation:jostling
Entered by: Bogdan Petrovic

06:25 Apr 9, 2005
Serbo-Croat to English translations [PRO]
Government / Politics
Serbo-Croat term or phrase: jagmanje
iz nekog dnevno-politickog naslova

Partijska podobnost:

Stranèarenje i stranaèko jagmanje

PRIZNAJEM DA NE ZNAM STA ZNACI JAGMANJE NA SH
Bogdan Petrovic
Serbia
jostling
Explanation:
Priznajem, nisam ni ja! Ali recnik Instituta za strane jezike predlaze 'jostling' ili 'scrambling'. Jostling se cesto srece i na engleskom u vezi sa politikom!

Dakle, kako tu celu recenicu? Novinski naslovi su uvek nezahvalni zbog te fragmentarnosti...

Tako nesto onda, ako sam dobro razumeo smisao:

"Toeing the party line means partizan politics and political jostling"

...pod uslovom da je pisac hteo da kaze sledece: "Ti si politicki/partijski podoban ako se bavis stranackim spletkarenjem i gurkanjem"!
Selected response from:

Mark Daniels
Grading comment
hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3jostling
Mark Daniels
5 +1-
Miomira Brankovic


Discussion entries: 3





  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
jostling


Explanation:
Priznajem, nisam ni ja! Ali recnik Instituta za strane jezike predlaze 'jostling' ili 'scrambling'. Jostling se cesto srece i na engleskom u vezi sa politikom!

Dakle, kako tu celu recenicu? Novinski naslovi su uvek nezahvalni zbog te fragmentarnosti...

Tako nesto onda, ako sam dobro razumeo smisao:

"Toeing the party line means partizan politics and political jostling"

...pod uslovom da je pisac hteo da kaze sledece: "Ti si politicki/partijski podoban ako se bavis stranackim spletkarenjem i gurkanjem"!


    Reference: http://washingtontimes.com/upi-breaking/20041116-112445-5011...
Mark Daniels
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Grading comment
hvala!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marija Vujosevic Caric
6 hrs

agree  mac9lxx (X)
10 hrs

agree  V&M Stanković: da, ili po Bensonu: jagma > demand (jagma oko neèega > great demand for smt., vying for smt.)
17 hrs
  -> da, nesto kao "vying for power"

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
-


Explanation:
jagma (od turskog: yağma) - plen, pljaèka, grabljenje, otimanje, pljaèkanje (Vujaklija)
U svakodnevnom govoru su se izrazi jagma, jagmiti se kod nas zadržali u smislu otimati se (o nesto), kao npr. u sledeæem citatu:
Septembarski lokalni izbori u Srbiji još nisu ni raspisani, a veæ je nastala prava jagma za mesta gradonaèelnika i predsednika opština.
http://www.danas.co.yu/20040724/vikend4.html


Miomira Brankovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  V&M Stanković: taèno, postoji i u srpskom, kao i u (bivšem) srpskohrvatskom...
7 hrs
  -> …a i u hrvatskom, što se može lepo videti ako se ova reè potraži na Googlu.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search