diktir sistem

English translation: (water pressure) automatic control system

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Serbo-Croat term or phrase:diktir sistem
English translation:(water pressure) automatic control system
Entered by: Mira Stepanovic

07:45 Apr 30, 2009
Serbo-Croat to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
Serbo-Croat term or phrase: diktir sistem
Do dana sastavljanja ovog Izveštaja Izvođač je uradilo sledeće radove:

• Bojleri postavljeni na postalja, formiranje temelja dimnjaka, montaza diktir sistema, montaza opreme na glavnom razdelniku I sabirniku, montaza glavnog cevnog razvoda
Bogdan Petrovic
Serbia
(water pressure) automatic control system
Explanation:
http://www.termosimax.co.rs/del34.htm
Kao nacin odrzavanja pritiska u zatvorenim termotehnickim sistemima, pored gasa pod pritiskom, u upotrebi je i odrzavanje vodom sistema, putem pumpi.Uredjaji i automatika za ovaj nacin odrzavanja pritiska naziva se "Diktir sistem" .Naime kod uredjaja ovog tipa automatika "diktira" pritisak radom pumpi a time i pritisak u sistemu.



--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2009-05-06 07:34:28 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.traco.rs/
2006.godine, proizvodni asortiman preduzeća se proširuje još jednim proizvodom: sistemom odrzavanja pritiska (diktir sistem) koji predstavlja savremeno tehničko rešenje procesa održavanja pritiska na zadatoj vrednosti u termotehničkim instalacijama i postrojenjima.

Kao što se i iz prethodnog može videti, radi se o održavanju (konstantnog) pritiska a ne samo o povećanju pritiska (što bi u zatvorenom sistemu (kakvi su termotehnički sistemi) bilo opasno jer bi nekontrolisano povećanje pritiska moglo da dovede do eksplozije u sistemu).
Selected response from:

Mira Stepanovic
Serbia
Grading comment
Hvala!"
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2(water pressure) automatic control system
Mira Stepanovic
5 +1(water pressure) booster system
V&M Stanković


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
(water pressure) booster system


Explanation:

"NECO Equipment Company
Boiler Feed Systems
...
Applications include commercial, industrial and other installations requiring a boost in water pressure. The NECO Water Pressure Booster System will efficiently provide a steady downstream pressure regardless of a varying flow rate and/or varying inlet pressure."
( http://necoequipment.thomasnet.com/viewitems/boiler-feed-sys... )


"Water Pressure Booster Systems for Above Ground Water Storage Tanks
...
These complete systems are designed to maintain water pressure to your domestic water supply. Using time tested technology these systems maintain a minimum of 20psi and ranges to an optimum 40psi"
( http://www.tank-depot.com/product.aspx?id=126 )

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2009-04-30 13:56:08 GMT)
--------------------------------------------------

Mada iz konteksta nije jasno da li se radi o zatvorenom sistemu grejanja (objekata) ili o pripremi (zagrevanju) i cevnom razvodu (potrošne) tople vode, sledeći linkovi ilustruju korišćenje “booster” (diktir) pumpi i u toplovodnim sistemima grejanja:

“ENCYCLOPEDIA OF ALTERNATIVE ENERGY AND SUSTAINABLE LIVING
...
booster pump - A pump for circulating the heat transfer fluid in a hydronic heating system.”
( http://www.daviddarling.info/encyclopedia/B/AE_booster_pump.... )

“Elsevier B.V.
...
Booster pump for heating and process systems”
( http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6V... )

Međutim, pošto se ovde koristi termin “bojler”, a ne kotao, moguće je da se radi o kotlovima (ili popularnije: “bojlerima”) za zagrevanje potrošne vode (sanitarne ili tehnološke) i o tzv. “diktir sistemu” (en. “booster system”) za održavanje pritiska u instalaciji (cevnom razvodu) - slično “hidroforima”.

Uzgred, termin “booster” nije vezan isključivo za vodovodne instalacije i instalacije grejanja, već se koristi i u elektrotehnici, a i šire u mašinstvu (a u osnovi je slično značenje - v. „Merriam-Webster”). To se može se videti i u mnogim tehničkim rečnicima, npr:

booster - buster, pobuđivač, pojačavač, noseće frekvencije (TV), pomoćna dinamo-mašina, rezervna mašina, servomehanizam (maš), uređaj za povećavanje pritiska (kod pumpe, kompresora)
(Tankosić S, Politehnički rečnik en-sr)

“Merriam-Webster
...
booster
: one that boosts: as a: an enthusiastic supporter b: an auxiliary device for increasing force, power, pressure, or effectiveness cslang : shoplifter d: a radio-frequency amplifier for a radio or television receiving set e: the first stage of a multistage rocket providing thrust for the launching and the initial part of the flight f: a substance that increases the effectiveness of a medicament; especially : booster shot”
( http://www.merriam-webster.com/dictionary/booster )

V&M Stanković
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mira Stepanovic: to bi bio sistem za povećavanje pritiska u vodovodnoj mreži tamo gde pritisak nije dovoljno veliki a ne održavanje konstantnog pritiska u zatvorenim termo-tehničkim sistemima
4 mins
  -> Održavanje pritiska fluida u sistemu se svodi na kompenzaciju gubitaka (pada prit) zbog otpora (ili vis. razlike) u razvodnom sistemu. To se postiže dodatnim sistemima (pumpe+rezervoar+regulatori...) - tzv. "booster", a kod nas se to često zove "diktir".

agree  Milena Chkripeska
41 mins
  -> hvala

30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
(water pressure) automatic control system


Explanation:
http://www.termosimax.co.rs/del34.htm
Kao nacin odrzavanja pritiska u zatvorenim termotehnickim sistemima, pored gasa pod pritiskom, u upotrebi je i odrzavanje vodom sistema, putem pumpi.Uredjaji i automatika za ovaj nacin odrzavanja pritiska naziva se "Diktir sistem" .Naime kod uredjaja ovog tipa automatika "diktira" pritisak radom pumpi a time i pritisak u sistemu.



--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2009-05-06 07:34:28 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.traco.rs/
2006.godine, proizvodni asortiman preduzeća se proširuje još jednim proizvodom: sistemom odrzavanja pritiska (diktir sistem) koji predstavlja savremeno tehničko rešenje procesa održavanja pritiska na zadatoj vrednosti u termotehničkim instalacijama i postrojenjima.

Kao što se i iz prethodnog može videti, radi se o održavanju (konstantnog) pritiska a ne samo o povećanju pritiska (što bi u zatvorenom sistemu (kakvi su termotehnički sistemi) bilo opasno jer bi nekontrolisano povećanje pritiska moglo da dovede do eksplozije u sistemu).

Mira Stepanovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 19
Grading comment
Hvala!"

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihailolja: Dobro ste to nasli!
8 mins
  -> Hvala Mihailo i Olja!

agree  Maja Matic
29 mins
  -> Hvala MajaM!

neutral  V&M Stanković: to bi moglo biti objašnjenje (i to prilično uopšteno), ali ne i konkretan prevod traženog termina
1 hr
  -> to je konkretan prevod :) - 'diktir' nije srpska reč sa konkretnim značenjem pa samim tim i ne postoji 1:1 prevod za istu ali ima značenje onoga što je dato kao odgovor što se vrlo jasno vidi iz ponuđenog objašnjenja




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search