naos

English translation: naos, cella

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Serbo-Croat term or phrase:naos
English translation:naos, cella
Entered by: Dusica Cook

17:18 Jan 29, 2011
Serbo-Croat to English translations [PRO]
Art/Literary - Religion / orthodox church
Serbo-Croat term or phrase: naos
"naos je dužine 2.94, a naknadno dograđena priprate 2.11m"

je l' mogu koristiti "naos" ili "cella", sto nadjoh u rj. arhitekture i gradjevinarstva? ili ima neki poseban termin. hvala
Dusica Cook
Bosnia and Herzegovina
naos
Explanation:
Српско-енглески и енглеско српски теолошки речник, у издању хришћанског културног центра:
http://www.verujem.org/pdf/srpsko_eng_teoloski_recnik.pdf

naos n.(gr.) — наос
Selected response from:

Dejan Škrebić
Bosnia and Herzegovina
Grading comment
hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1naos
Dejan Škrebić
5nave
Arsovska
Summary of reference entries provided
Razlika između broda (nave) i naosa (naos/cella)
Mira Stepanovic

Discussion entries: 7





  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
nave


Explanation:
naos je glavni deo crkve, na engleskom je nave

Example sentence(s):
  • The nave is the main body of the church where the people stand during the services. In most traditional Eastern Orthodox churches there are no seats or pews as in the West, but rather stacidia (A high-armed chair with arm rests high enough to be used for

    Reference: http://medlibrary.org/medwiki/Orthodox_church_(building)#Nav...
Arsovska
Macedonia (FYROM)
Works in field
Native speaker of: Macedonian
Notes to answerer
Asker: crkva je mala, vjerovatno najmanja u srbiji... naos, gdje god pogledam, sto u teoloskom rjecniku, sto u ovim svojim, nalazim da je naos/cella... nemam pojma...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mark Daniels: I BELIEVE there's a slight difference in that the nave refers to the area where the congregation sits, whereas the naos is the entire main body of the church interior, but I think they are used interchangeably - I have certainly always translated it thus.
4 hrs

disagree  Mira Stepanovic: Sorry, no, naos (or cella) is not the same as nave (brod u crkvi) http://www.thefreedictionary.com/cella 2. In Byzantine architecture, the area of a centrally planned church in which the liturgy is performed. (2.94 m too small for main body of a church)
7 hrs

2 days 20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
naos


Explanation:
Српско-енглески и енглеско српски теолошки речник, у издању хришћанског културног центра:
http://www.verujem.org/pdf/srpsko_eng_teoloski_recnik.pdf

naos n.(gr.) — наос

Dejan Škrebić
Bosnia and Herzegovina
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 4
Grading comment
hvala!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mira Stepanovic: ili "cella". :)
0 min




Reference comments


18 hrs
Reference: Razlika između broda (nave) i naosa (naos/cella)

Reference information:
Brod je arhitektonski pojam i predstavlja zasvođenu celinu crkve. Brodovi su međusobno povezani, kod većih crkava prolazima između stubova. Crkva može imati samo jedan naos ali se može sastojti iz više brodova pa tako imamo višebrodne crkve - trobrodne, petpbrodne, itd.:
http://sr.wikipedia.org/sr-el/Црква_светог_Прокопија_у_Проку...
Tokom narednih vekova, ona je obnavljana, dograđivana i dorađivana, usled čega je izgubila svoju prvobitnu osnovu i danas je petobrodna bazilika[1].
...
Sama crkva je imala tri broda i narteks, a slična je bila drugim crkvama iz tog perioda, nastalim oko Prespe i Ohrida, poput crkve svete Sofije[4][1].

Evo jednog primera trobrodne (three nave) crkve gde se jasno vide sva tri broda povezana prolazima koji su zasvođeni lukovima:
http://www.virtualtravelglobe.com/czech-republic/chlum-svate...

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2011-01-30 11:36:26 GMT)
--------------------------------------------------

Samo da dodam da se prethodni link dobija kada se potraži "three nave", to je treći link odozgo ovde:
http://www.google.com/search?q=three nave&ie=utf-8&oe=utf-8&...
tj.
Three-nave church - Pilgrimage Church Of St. Mary - Chlum Svate ...
- 3 visits - 3:30am
Three-nave church - virtual tour in Pilgrimage Church Of St. Mary.
www.virtualtravelglobe.com/czech...of.../three-nave-church.... - Cached

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2011-01-30 11:38:37 GMT)
--------------------------------------------------

Manje crkve su uglavnom jednobrodne:
http://www.google.com/search?q=jednobrodna crkva&ie=utf-8&oe...

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2011-01-30 11:54:29 GMT)
--------------------------------------------------

Ovde se jasno vidi da brod i naos nemaju isto značenje:
http://sr.wikipedia.org/sr-el/Црква_светог_Прокопија_у_Проку...
Crkva je danas, usled mnogobrojnih obnova, petobrodna građevina sa tri apside na istovčnoj strani, dimenzija 18.5 x 16 metara[1]. Njen središnji čine oltarski deo, naos sa centralnim brodom visine 6.3 metra i narteks, dok se u bočnim delovima nalaze tutorsko odeljenje (na severu) odnosno skrivnica i grobnica svetog Prokopija (na jugu).

Mira Stepanovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search