ProZ.com Giving Tuesday 2020

Since its inception in 2012, Giving Tuesday has been celebrated across the globe as a day to give back: whether it be through donations, fundraising, volunteering your time and expertise, or simply by calling others to support a particular cause or initiative.
Pre-register for the Giving Tuesday Networking Meetup!

Click for Full Participation

gradusni list

English translation: [geodesic/geograhic map] sheet delimited in grads

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Serbo-Croat term or phrase:gradusni list
English translation:[geodesic/geograhic map] sheet delimited in grads
Entered by: Miodrag Blagojevic

13:58 Feb 6, 2016
Serbo-Croat to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Surveying / polyhedral projection - for creation of maps in geodetic survey
Serbo-Croat term or phrase: gradusni list
Radi se o dokumentu u vezi geodetskog premjera. Pasus koji mi zadaje muke glasi ovako:
"Cijelo područje države podijeljeno je poliedarskom projekcijom na 65 gradusnih listova na kojima je nanesena trigonometrijska mreža. Jedan gradusni list obuhvata po dužini 50 gradusnih minuta, a po širini 15 gradusnih minuta".
Naravno, ne tražim prevod pasusa, već samo termina "gradusni list" u navedenom kontekstu.
Miodrag Blagojevic
[geodesic/geograhic map] sheet delimited in grads
Explanation:
"Cijelo područje države podijeljeno je poliedarskom projekcijom na 65 gradusnih listova na kojima je nanesena trigonometrijska mreža. Jedan gradusni list obuhvata po dužini 50 gradusnih minuta, a po širini 15 gradusnih minuta".


.....Jedan gradusni list [geodetske mape cele države]obuhvata po [geografskoj] dužini 50 gradusnih minuta, a po [geografskoj] širini 15 gradusnih minuta"

u pitanju su ovi "gradi":

- Grad je stoti deo pravog ugla, piše se p. Jedan grad se deli na sto delova koji se nazivaju metričke minute (1') i čiji se stoti deo naziva metrička sekunda (1'').
Grad kao jedinica mere bio je uveden zajedno sa metarskim sistemom mera krajem XVIII veka. Međutim, grad nije postigao široku primenu u praksi.

http://alas.matf.bg.ac.rs/~ml06068/trigonometrijske_1.1.4.ht...

geografske / geodetske mape su podeljene na "listove" [sheets];
svaki "list" mape pokriva krišku Zemljine površine ograničenu između dve paralele i dva meridijana,
kod "gradusnih" listova, te granice su definisane u gradima:

svaki "gradusni" list pokriva sferni "pravouganik" definisan lukovima koji odgovaraju uglu od

50 gradusnih minuta (0.50 x 0.01 pravog ugla) (po geografskoj dužini = pravcem Istok-Zapad)
15 gradusnih minuta (0.15 x 0.01 pravog ugla) (po geografskoj širini = pravcem Sever-Jug)

to je isti princip kao kod "listova" prikazanih na ovoj preglednoj mapi:

http://www.vgi.mod.gov.rs/proizvodi/analogni/tk200/pregledni...

gde svaki "list" mape 1:200.000 pokriva 1 lučni stepen pravcem Istok-Zapad i 1 lučni stepen pravcem Sever-Jug

jedina razlika je da kod "gradusnih listova" uglovi su mereni u gradima (pun krug = 400 gradi) a ne u stepenima (pun krug = 360 stepeni)

Grad as a Measure of an Angle
http://mathforum.org/library/drmath/view/55451.html



--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2016-02-06 20:43:57 GMT)
--------------------------------------------------

još jedan primer podele mape na "listove"

http://www.lib.utexas.edu/maps/ams/philippines/txu-oclc-6539...
Selected response from:

Daryo
United Kingdom
Grading comment
To je to! Sjajno ste objasnili. Inače, potpuno se ukalpa u kontekst kada se pogleda cijeli dokument. Hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 -1[geodesic/geograhic map] sheet delimited in grads
Daryo
4 -1graduated sheet (of paper)
Mira Stepanovic


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
graduated sheet (of paper)


Explanation:
mislim da je to u pitanju, graduisani list papira

Nije u istom kontekstu ali je isto značenje:
https://archive.org/stream/schoolminesquar48chemgoog/schoolm...
One end of the springs is attached to the wagon and
the other end to the team. Any force exerted by the team tends
to draw the centers of the springs together and this contraction is
recorded, first by the small pencil point moving over the revolving
cylinder which carries a graduated sheet of paper, and second by two index arms which show against the scale the maximum number
of pounds pull, and also an approximate average.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2016-02-06 16:23:21 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.forgottenbooks.com/readbook_text/Hydrographical_S...
Il6 HYDROGRAPHICAL SURVEYING.
...
To bring the intermediate positions to agree with a, h, as plotted on the graduated sheet, we join A H and a h. Drop perpendiculars from B, C, "c., to the normal line A H.

Mira Stepanovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Hvala!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Daryo: ovde su u pitanju geografske mape - "gradusi" mere uglove / mape se ne prave na listovima/trakama izbaždarenim za seizmografe, tahografe, EKG aparate, merenje istezanja metalne epruvete i druge merne intrumente ...
4 hrs
  -> http://www.thefreedictionary.com/graduated Divided into or marked with intervals indicating measures, as of length, volume, or temperature - podeljene na grade, stepene, bilo koju meru/Naravno da ne, već na "graduated sheets of paper". :-)

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
gradusni list [geodetskog premera]
[geodesic/geograhic map] sheet delimited in grads


Explanation:
"Cijelo područje države podijeljeno je poliedarskom projekcijom na 65 gradusnih listova na kojima je nanesena trigonometrijska mreža. Jedan gradusni list obuhvata po dužini 50 gradusnih minuta, a po širini 15 gradusnih minuta".


.....Jedan gradusni list [geodetske mape cele države]obuhvata po [geografskoj] dužini 50 gradusnih minuta, a po [geografskoj] širini 15 gradusnih minuta"

u pitanju su ovi "gradi":

- Grad je stoti deo pravog ugla, piše se p. Jedan grad se deli na sto delova koji se nazivaju metričke minute (1') i čiji se stoti deo naziva metrička sekunda (1'').
Grad kao jedinica mere bio je uveden zajedno sa metarskim sistemom mera krajem XVIII veka. Međutim, grad nije postigao široku primenu u praksi.

http://alas.matf.bg.ac.rs/~ml06068/trigonometrijske_1.1.4.ht...

geografske / geodetske mape su podeljene na "listove" [sheets];
svaki "list" mape pokriva krišku Zemljine površine ograničenu između dve paralele i dva meridijana,
kod "gradusnih" listova, te granice su definisane u gradima:

svaki "gradusni" list pokriva sferni "pravouganik" definisan lukovima koji odgovaraju uglu od

50 gradusnih minuta (0.50 x 0.01 pravog ugla) (po geografskoj dužini = pravcem Istok-Zapad)
15 gradusnih minuta (0.15 x 0.01 pravog ugla) (po geografskoj širini = pravcem Sever-Jug)

to je isti princip kao kod "listova" prikazanih na ovoj preglednoj mapi:

http://www.vgi.mod.gov.rs/proizvodi/analogni/tk200/pregledni...

gde svaki "list" mape 1:200.000 pokriva 1 lučni stepen pravcem Istok-Zapad i 1 lučni stepen pravcem Sever-Jug

jedina razlika je da kod "gradusnih listova" uglovi su mereni u gradima (pun krug = 400 gradi) a ne u stepenima (pun krug = 360 stepeni)

Grad as a Measure of an Angle
http://mathforum.org/library/drmath/view/55451.html



--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2016-02-06 20:43:57 GMT)
--------------------------------------------------

još jedan primer podele mape na "listove"

http://www.lib.utexas.edu/maps/ams/philippines/txu-oclc-6539...

Daryo
United Kingdom
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4
Grading comment
To je to! Sjajno ste objasnili. Inače, potpuno se ukalpa u kontekst kada se pogleda cijeli dokument. Hvala!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Mira Stepanovic: Ghits = 0! https://www.google.rs/search?q="delimited in grads"&ie=utf-8...
14 mins
  -> the meaning is 101% that one - NOTHING else makes any sense for this ST//grads are a rarely used unit, so "0 ghit" is not a proof either way BUT logical consistency has far more weight - in fact it's the criteria # 1, #2 and #3 - all other are minor ...




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search