Registratúrny poriadok

English translation: Records Retention Rules

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Slovak term or phrase:Registratúrny poriadok
English translation:Records Retention Rules
Entered by: Slavomir BELIS

16:02 Nov 8, 2010
Slovak to English translations [PRO]
Management / Administration
Slovak term or phrase: Registratúrny poriadok
Neviem sa dopracovať k nejakému rozumnému prekladu termínov: registratúra, registratúrny poriadok, registratúrny záznam, registratúrny plán
Iva Goli
Slovakia
Records Retention Rules
Explanation:
Má to približne 26 600 výsledkov na globálnom webe. Takže celkové riešenie toho všetkého, čo uvádzate, by mohlo byť napríklad takéto alebo by vám to mohlo aspoň trochu pomôcť, ak už nič iné:
registratúrny poriadok - Records Retention Rules
registratúrny plán - Records Retention Schedule (34 500 výsledkov na globálnom webe)
registratúra - records retention
registratúrny záznam - an active record?

Zopár príkladov

Learn how records retention rules apply to you particular industry.
http://www.lighthousecs.com/ui/user/File/SOX Seminar Speakin...

What is a convenience copy of a document subject to records retention rules?
https://austin-utexas.custhelp.com/cgi-bin/austin_utexas.cfg...

a ešte nejakých 26 000 ďalších

Zopár príkladov k registratúrnemu plánu:
record retention schedule
Table that describes (1) length of time each document or record will be retained as an active record, (2) reason (legal, fiscal, historical) for its retention, and (3) final disposition (archival or destruction) of the record. Also called record control schedule, record disposition schedule, or records schedule.
http://www.businessdictionary.com/definition/record-retentio...

Establish a Records Retention Schedule for your Business
http://articles.bplans.com/business/establish-a-records-rete...

a ešte nejakých 34 000 ďalších

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2010-11-08 21:04:19 GMT)
--------------------------------------------------

Registratúra (podľa KSSJ - registratúra -y -túr ž. kartotéka úr. spisov) nie je len archivácia. Je to oveľa širší pojem zahrňujúci oveľa viac, najmä v dnešnom svete elektronických dokumentov a ich zálohovania, uchovávania, archivácie, likvidácie a podobne.

registratúra - by mohla byť aj - records management

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2010-11-09 08:19:24 GMT)
--------------------------------------------------

records - to nie sú len - záznamy ako také. To je takmer všetko, čo je nejakým spôsobom zaznamenané, to je spisy, dokumenty, emaily...

a ak by išlo len o dokumenty, tak to možno nahradiť týmto - documents retention rules

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2010-11-09 08:46:33 GMT)
--------------------------------------------------

A record can be either a tangible object or digital information: for example, birth certificates, medical x-rays, office documents, databases, application data, and e-mail. Records management is primarily concerned with the evidence of an organization's activities, and is usually applied according to the value of the records rather than their physical format.
http://en.wikipedia.org/wiki/Records_management

Selected response from:

Slavomir BELIS
Slovakia
Grading comment
Ďakujem, zvážila som všetky možnosti a táto zdá sa "sedí" aj klientovi:)))
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Rules of Archiving Procedure
Milada Major
4Filing rules
Michal Zugec
4Records Retention Rules
Slavomir BELIS
2registration rules
Karel Kosman


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Filing rules


Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2010-11-08 16:07:56 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.sbnonline.com/Local/Article/14404/66/9/New_filing...

Michal Zugec
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Slovak

6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
registration rules


Explanation:
Czech is more my forte but trying to get more into slovak

Karel Kosman
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: English

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Rules of Archiving Procedure


Explanation:
Registratúrny poriadok je interná norma, ktorá upravuje postup útvarov organizácie pri organizovaní manipulácie s registratúrnymi záznamami a spismi, ako aj pri náležitom a pravidelnom vyraďovaní spisov (viď link).

registratúra - angl. ekvivalent: archives, files

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2010-11-08 21:40:15 GMT)
--------------------------------------------------

"Rules of X Procedure, príp. Code of X Procedure" (napr. Rules of Civil Procedure, Rules of Criminal Procedure, Rules of Administrative Procedure, atd., analogicky Rules of Archiving Proc.) je zavedený právny úzus (právnikmi a súdnymi prekladateľmi) na vyjadrenie českoslov. reálií, kt. vždy nemusia mať paralelu vo svete, na webe stačí hľadať len "archiving procedures", ten "poriadok/rules/code" sú naše reálie.


    Reference: http://www.spisy.sk/
Milada Major
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nathaniel2: I think this aptly describes the issue
2 hrs
  -> thx

agree  Igor Liba
2 hrs
  -> dik

neutral  Slavomir BELIS: Až na to, že to v takej forme nemá na webe ani jediný výsledok, čo je trochu čudné, keďže registratúrny poriadok alebo niečo podobné sa používa takmer vo všetkých normálnych krajinách sveta a môže to mať niekoľko názvov, ale takýto názov nikde nie je.
4 hrs

agree  Diana Simova
1 day 16 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Records Retention Rules


Explanation:
Má to približne 26 600 výsledkov na globálnom webe. Takže celkové riešenie toho všetkého, čo uvádzate, by mohlo byť napríklad takéto alebo by vám to mohlo aspoň trochu pomôcť, ak už nič iné:
registratúrny poriadok - Records Retention Rules
registratúrny plán - Records Retention Schedule (34 500 výsledkov na globálnom webe)
registratúra - records retention
registratúrny záznam - an active record?

Zopár príkladov

Learn how records retention rules apply to you particular industry.
http://www.lighthousecs.com/ui/user/File/SOX Seminar Speakin...

What is a convenience copy of a document subject to records retention rules?
https://austin-utexas.custhelp.com/cgi-bin/austin_utexas.cfg...

a ešte nejakých 26 000 ďalších

Zopár príkladov k registratúrnemu plánu:
record retention schedule
Table that describes (1) length of time each document or record will be retained as an active record, (2) reason (legal, fiscal, historical) for its retention, and (3) final disposition (archival or destruction) of the record. Also called record control schedule, record disposition schedule, or records schedule.
http://www.businessdictionary.com/definition/record-retentio...

Establish a Records Retention Schedule for your Business
http://articles.bplans.com/business/establish-a-records-rete...

a ešte nejakých 34 000 ďalších

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2010-11-08 21:04:19 GMT)
--------------------------------------------------

Registratúra (podľa KSSJ - registratúra -y -túr ž. kartotéka úr. spisov) nie je len archivácia. Je to oveľa širší pojem zahrňujúci oveľa viac, najmä v dnešnom svete elektronických dokumentov a ich zálohovania, uchovávania, archivácie, likvidácie a podobne.

registratúra - by mohla byť aj - records management

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2010-11-09 08:19:24 GMT)
--------------------------------------------------

records - to nie sú len - záznamy ako také. To je takmer všetko, čo je nejakým spôsobom zaznamenané, to je spisy, dokumenty, emaily...

a ak by išlo len o dokumenty, tak to možno nahradiť týmto - documents retention rules

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2010-11-09 08:46:33 GMT)
--------------------------------------------------

A record can be either a tangible object or digital information: for example, birth certificates, medical x-rays, office documents, databases, application data, and e-mail. Records management is primarily concerned with the evidence of an organization's activities, and is usually applied according to the value of the records rather than their physical format.
http://en.wikipedia.org/wiki/Records_management



Slavomir BELIS
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ďakujem, zvážila som všetky možnosti a táto zdá sa "sedí" aj klientovi:)))

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Milada Major: toto je ok na uchovávanie záznamov, registratúru upravuje Zák. č. 395/2002, nie je to uchovávanie záznamov, ale samotné uchovávané záznamy, či je "registratúrny poriadok" možné interpretovať ako "poriadok pre uchov. zázn." by mohol povedať právnik
43 mins
  -> Nie je to uchovávanie záznamov? Ale potom to nemôže byť ani Archiving. Ale aj tak, retention, to nie je len samotný akt uchovávania, ale to je všetko, čo s tým súvisí. Pozri so dobre tú definíciu, ktorú som tam nakopíroval.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search