zberné suroviny

English translation: Recyclable Collection Centre

08:25 Jun 24, 2015
Slovak to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Metallurgy / Casting
Slovak term or phrase: zberné suroviny
....vymyslel veľmi dômyselný systém ako cez rodinné dopravné spoločnosti svojho brata, ktoré vstupujú do spoločnosti vyviesť tento odpad a speňažiť ho v *zberných surovinách*. Jedná sa o niekoľko ton kovového odpadu ročne čo nie sú zanedbateľné príjmy

The only translation I can find for this is 'waste materials'. Does it mean specifically 'recyclables'?
Dylan Edwards
United Kingdom
English translation:Recyclable Collection Centre
Explanation:
Means any premises where community-based recycling activities involving collection, storage, sorting, packing and baling of recyclable materials for recycling purposes are carried out
Selected response from:

Michal Zugec
Slovakia
Grading comment
Thank you. I think this is closest to what they mean. I would usually call it a 'recycling centre'.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4scrapyard
Vladimír Hoffman
3Recyclable Collection Centre
Michal Zugec
Summary of reference entries provided
Recyclables
Stuart Hoskins

Discussion entries: 4





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Recyclable Collection Centre


Explanation:
Means any premises where community-based recycling activities involving collection, storage, sorting, packing and baling of recyclable materials for recycling purposes are carried out


    Reference: http://www.info.gov.hk/tpb/en/forms/dot_revised_index_ptoz.h...
Michal Zugec
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 104
Grading comment
Thank you. I think this is closest to what they mean. I would usually call it a 'recycling centre'.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
scrapyard


Explanation:
Čo tak toto?
https://en.wikipedia.org/wiki/Wrecking_yard

Úplne presné to nie je, lebo u nás sa berie aj papier, ale vzhľadom na kontext odstavca...

Vladimír Hoffman
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 8




Reference comments


19 mins
Reference: Recyclables

Reference information:
I think Lucia is right. By the context they're referring to a centre. But here's a definition anyway (Vyhláška Ministerstva vnútra Českej socialistickej republiky 118/1971 Zb. z 1. októbra 1971 o hospodárení so zbernými surovinami)

(1) Zbernými surovinami sú opätovne použiteľné hmoty, ktoré vznikajú ako výrobný odpad alebo ako vedľajší produkt alebo opotrebovaním výrobkov v organizáciách aj u obyvateľstva.

(2) Táto vyhláška sa vzťahuje na nižšie uvedené zberné suroviny:*)
a) výrobný odpad papiera a lepenky a použitý papier a lepenka,
b) použitý textil, textil centrálne vyraďovaný uniformovanými zložkami okrem súkenných rovnošiat, ďalej textilné odstrižky a odpad nití,
c) jutové odstrižky a použitá juta, všetky druhy upotrebených a nevyužitých tkaných vriec a žochov, zaolejované čistiace a upotrebené leštiace handry a čistiaca bavlna, upotrebené zvyšky sisalového a konopného samoviazačového motúza,
d) sklenené črepy duté, liate a tabuľové okrem črepov s drôtenou vložkou,
e) výrobný odpad a upotrebené výrobky z termoplastických hmôt,
f) pneumatiky, ktoré nemožno protektorovať, stará guma a odpad z gumy okrem odpadu a výrobkov z tvrdej gumy,
g) upotrebený ustaľovač od organizácií, elektrolytické striebro a kaly z ustaľovača okrem ustaľovača obsahujúceho kyselinu sírovú,
h) odpad a upotrebené výrobky z prírodného korku,
ch) odpad a upotrebené výrobky z celuloidu, upotrebené a vyradené kinofilmy a rtg. filmy od organizácií,
i) kože a kožky domácich, chovných a poľovných zvierat okrem koží z ošípaných, hovädzieho dobytka, teliec, prasiec, koní, žriebät, divých svíň a kožiek z noriek, nutrií, ušľachtilých druhov líšok a z králikov chovaných vo veľkochovoch socialistických organizácií,
j) nové aj použité perie z vodnej i hrabavej hydiny a jatočný odpad peria okrem nového peria získaného v štátnych hydinárskych podnikoch,
k) zvieracie surové alebo varené kosti okrem kostí z rýb a hydiny,
l) rohovina okrem rohovinového podkúvačského odpadu,
m) všetky odpadové jatočné tuky a tuky nevhodné na výživu,
n) živočíšne nové aj použité vlákna (napr. vlásie získané odstrihom z hrív a chvostov koní a hovädzieho dobytka, bravčové chlpy a štetiny, prírezy hovädzích ušiek, použité vypchávkové suroviny, pokiaľ obsahujú najmenej 20 % vlásia) okrem zvieracích chlpov hovädzích, teľacích, kozľacích, srsti irchárskej a z angorských králikov, garbiarskej vlny a surovej ovčej vlny,
o) vlasy z holičských a kaderníckych prevádzkární.

Stuart Hoskins
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search