KudoZ home » Slovak to English » Engineering: Industrial

potrubná trieda

English translation: pipe class


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Slovak term or phrase:potrubná trieda
English translation:pipe class
Entered by: zuziqua

12:39 Sep 27, 2011
Slovak to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / Piping stress analysis
Slovak term or phrase: potrubná trieda
Aký je správny anglický termín na potrubnú triedu, napr. potrubie 8”, SCH 40 (DN200/219,1mmx8,18mm), potrubná trieda P-150-2? Asi to nebude "pipe class". Dakujem.
zuziqua
pipe class
Explanation:
4.2 Zařazení do potrubních tříd - skupiny
Potrubní třída zpravidla charakterizuje skupinu potrubí s podobnými vlastnostmi.

In piping engineering practice, according to the service, fluid, design pressure and design temperature thing are (Piping material, pressure rating of the flanges, pipe thickness, type of joint, etc) are classified and tabulated. This is called pipe class.

Ale piping clas je tiez dobre a zauzivane.


Selected response from:

Vladimír Hoffman
Slovakia
Grading comment
Thank you. It was helpful.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Nominal Pipe Size (NPS) , Nominal Diameter (DN)
Anton Šaliga
4pipe classVladimír Hoffman
3 +1piping class
Michal Zugec


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
piping class


Explanation:
Vyzerá to že na nete je veľa takýchto odkazov.

Example sentence(s):
  • Piping Class is something like ANSI Class

    Reference: http://www.pipingdesign.com/mailarc/0508/10069.html
Michal Zugec
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vladimir Sudakov
2 days 22 hrs
  -> vďaka

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pipe class


Explanation:
4.2 Zařazení do potrubních tříd - skupiny
Potrubní třída zpravidla charakterizuje skupinu potrubí s podobnými vlastnostmi.

In piping engineering practice, according to the service, fluid, design pressure and design temperature thing are (Piping material, pressure rating of the flanges, pipe thickness, type of joint, etc) are classified and tabulated. This is called pipe class.

Ale piping clas je tiez dobre a zauzivane.





    Reference: http://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?fi...
    Reference: http://www.linkedin.com/answers/career-education/education-s...
Vladimír Hoffman
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thank you. It was helpful.

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Nominal Pipe Size (NPS) , Nominal Diameter (DN)


Explanation:
NPS - sizes are measured in inches
DN - is the European designation equivalent to NPS - measured in millimetres

Pri špecifikovaní rozmerov rúr potrubia neexistuje jednoznačná trieda, jedno číslo, označenie, ktoré by exaktne popísalo, o akú rúru ide. Vždy je potrebné uviesť NPS resp. DN (spravidla ako vnútorný orientačný priemer, vonkajší priemer je týmto daný pre všetky hrúbky steny) a hrúbku steny rúry (schedule-SCH), čím je rúra presne označená;
napr. v tomto prípade -potrubie 8”, SCH 40 (DN200/219,1mmx8,18mm) je vonkajší priemer presne 219,1mm a hrúbka steny 8,18mm, teda vnútorný priemer potom bude 202,74 mm
Pozri príslušný riadok v tabuľke na wikipedii.
Možné použiť ktorýkoľvek z uvedených 2 termínov.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Nominal_Pipe_Size
Anton Šaliga
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Slovak