KudoZ home » Slovak to English » Geology

Dočasný/Celkový záber pôdy

English translation: temporary/overall land occupation


14:02 Feb 20, 2012
Slovak to English translations [PRO]
Geology
Slovak term or phrase: Dočasný/Celkový záber pôdy
V záujme ochrany drevín, ako aj v záujme zníženia celkových nákladov odporúča sa obmedziť výrub na nevyhnutnú mieru a na plochách dočasného záberu, ktorý tvorí veľký podiel celkového záberu stavby, pri minimalizovanom výrube sa sústrediť na dôslednú ochranu drevín počas výstavby

Thank you.
igorisko
Slovakia
English translation:temporary/overall land occupation
Explanation:
Pri prekladoch EIA správ smer používali aj land seizure, ale v danom kontexte (poda, ktora je obsadena pocas vystavby a za ucelom vystavby) mi "occupation" pripada vhodnejsie.

--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2012-02-20 14:42:19 GMT)
--------------------------------------------------

Prípadne možno ísť cez opisy a používať frázy ako "land temporarily taken by", "total land taken by" a pod.

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2012-02-20 15:01:34 GMT)
--------------------------------------------------

Opravený link:
http://www-wds.worldbank.org/external/default/WDSContentServ...
Selected response from:

Vladimír Hoffman
Slovakia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2temporary/overall land occupationVladimír Hoffman
5Temporary/Total land use
ex-pat
4temporary/total annexationsrubkova
3Temporary/Pemanent acquisition of land
Michal Zugec


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Temporary/Pemanent acquisition of land


Explanation:


Michal Zugec
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Vladimír Hoffman: Vypadlo vam r - Permanent.
30 mins
  -> Stalo sa -:)

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
temporary/overall land occupation


Explanation:
Pri prekladoch EIA správ smer používali aj land seizure, ale v danom kontexte (poda, ktora je obsadena pocas vystavby a za ucelom vystavby) mi "occupation" pripada vhodnejsie.

--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2012-02-20 14:42:19 GMT)
--------------------------------------------------

Prípadne možno ísť cez opisy a používať frázy ako "land temporarily taken by", "total land taken by" a pod.

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2012-02-20 15:01:34 GMT)
--------------------------------------------------

Opravený link:
http://www-wds.worldbank.org/external/default/WDSContentServ...


    Reference: http://www-wds.worldbank.org/external/default/WDSContentServ...
    Reference: http://www-wds.worldbank.org/external/default/WDSContentServ...
Vladimír Hoffman
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pavel Lexa: Súhlas. Zdá sa mi, že tie linky nefungujú.
12 mins
  -> Aha, ďakujem za upozornenie.

agree  Dr Lofthouse
2 hrs
  -> Ďakujem.

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Temporary/Total land use


Explanation:
tak si to ja myslim

--------------------------------------------------
Note added at 56 mins (2012-02-20 14:59:24 GMT)
--------------------------------------------------

tu by bol moj preklad celej vety:
In order to protect trees and to reduce the total cost as well, it is recommended to limit the cutting to the extent necessary. In the areas of temporary overtaking, which forms a large proportion of the overall construction, to minimize cutting and focus on the comprehensive protection of trees during construction.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-02-20 15:19:33 GMT)
--------------------------------------------------

Seasickness can overtake passengers when the ship encounters a storm.
http://www.merriam-webster.com/dictionary/overtake

znamena zabrat nieco a nie len v pripade pretekov. Je to vseobecny vyraz.

ex-pat
Native speaker of: Native in SlovakSlovak

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Vladimír Hoffman: Overtake ma skor vyznam predbehnut, predstihnut. Prevziat je takeover, ale v zmysle nasilne prevziat firmu.
53 mins
  -> Seasickness can overtake passengers when the ship encounters a storm.

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
temporary/total annexation


Explanation:
...

srubkova
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4