KudoZ home » Slovak to English » Medical (general)

UDD DF1CP2LP3

English translation: Diadynamic electrotherapy - DF1CP2LP3


19:47 Feb 28, 2012
Slovak to English translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Knee injury (contusion)/therapy
Slovak term or phrase: UDD DF1CP2LP3
UDD DF1CP2LP3 min. na pr. koleno 7x

One of five recommended therapies.
Rad Graban
United Kingdom
English translation:Diadynamic electrotherapy - DF1CP2LP3
Explanation:
Diadynamická elektroléčba DF1CP2LP3 jsou specifikace úkonu
Selected response from:

Misha Smid
Grading comment
Dík.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Diadynamic electrotherapy - DF1CP2LP3
Misha Smid
5ultrasound with diadynamic currents (DF 1 min., CP 2 min., LP 3 min.)
Ales Horak


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
ultrasound with diadynamic currents (DF 1 min., CP 2 min., LP 3 min.)


Explanation:
The combination of ultrasound with interferential therapy appears to
give rise to less adverse treatment effects than are associated with the
combination of ultrasound with diadynamic currents or other
electrical stimulations. It has also been suggested that a greater
effective treatment depth can be achieved with an
ultrasound/interferential combination



DF, CP, LP jsou tzv. diadynamické proudy

Nízkofrekvenční proudy
Z diadynamických proudů můžeme využít CP a CP-ISO proudy, které díky frekvenční modulaci 50-100 Hz skokem působí dráždivě a vazodilatačně. Intenzita je prahově až nadprahově motorická. Například u těžké distorze indikujeme podle Capka (1998) DF na 2 minuty, následuje CP na 3 až 4 minuty. Možnou aplikací podle manuálu pro přístroj BTL 6 je při přítomnosti otoku DF na 1 minutu, poté CP-ISO na 8 minut s přepólováním.

Diadynamické proudy
Diadynamické proudy jsou nízkofrekvenční sinusové monofázické proudy s galvanickou sloužkou. Analgetický účinek má hlavně proud DF (diphasé fixe) s frekvencí 100 Hz, délkou impulsu 10 sekund a délkou pauzy 0. Používá se především na začátku před dalšími typy proudů. Dalším proudem s významným analgetickým účinkem je LP (courant modulé en longues périodés), u kterého se plynule zvyšuje a snižuje amplituda od 50 do 100 Hz. Tyto proudy používáme u poúrazových stavů v subchronickém stádiu onemocnění. Při aplikaci musíme myslet na galvanickou složku proudu, která je pro pacienta nebezpečná při aplikaci delší než 6 minut. V tom případě musíme budˇ přepólovat elektrody nebo použít ochranné roztoky (Poděbradský, 1998).



--------------------------------------------------
Note added at 1 h (2012-02-28 21:43:34 GMT)
--------------------------------------------------

Diadynamic currents: single-phase (MF ), two-phase (DF), short-period (CP), long-period (LP).

--------------------------------------------------
Note added at 2 h (2012-02-28 21:51:03 GMT)
--------------------------------------------------

označení proudů myslím pochází z francouzštiny

Ales Horak
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 43
Notes to answerer
Asker: Dík Radku. Kvôli stručnosti som použil Mishin návrh, ale dík moc za potrebné vysvetlenie.


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Diadynamic electrotherapy - DF1CP2LP3


Explanation:
Diadynamická elektroléčba DF1CP2LP3 jsou specifikace úkonu


    Reference: http://eutct.ema.europa.eu/eutct/viewTermDisplay.do?format=R...
Misha Smid
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 68
Grading comment
Dík.
Notes to answerer
Asker: Ďakujem Misha.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ales Horak: ty číslovky jsou počty minut a je to ultrazvuk s diadynamickou elektroléčbou, to vám tam chybí
9 hrs
  -> Dekuji za objasneni. Myslim, ze pro preklad do anglictiny staci pouzit pouze "diadynamic electrotherapy". Tento vyraz najdete v jak v EMA tak MedDRA lexikonu. DF1CP2LP3 si myslim, neni nutne rozvadet, odbornici jiste budou vedet, o co se jedna.