KudoZ home » Slovak to English » Metallurgy / Casting

zokujnenie

English translation: descaling


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Slovak term or phrase:zokujnenie
English translation:descaling
Entered by: ex-pat

15:44 Feb 14, 2012
Slovak to English translations [PRO]
Science - Metallurgy / Casting
Slovak term or phrase: zokujnenie
.....sa dodávajú s vnútorným a vonkajším povrchom zokujneným, nekonzervovaným,.....
ex-pat
descaling
Explanation:
Chápem to tak, že z povrchu sú už odstránené okuje (scale)
Selected response from:

Michal Zugec
Slovakia
Grading comment
dakujem
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4scaling / scaled surface
Ales Horak
3 +1descaling
Michal Zugec


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
descaling


Explanation:
Chápem to tak, že z povrchu sú už odstránené okuje (scale)

Michal Zugec
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 104
Grading comment
dakujem

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pavel Lexa: Asi sa myslelo odkujnenie (descaling). Slovo zokujnenie nepozná ani Google.
35 mins
  -> vďaka

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
scaling / scaled surface


Explanation:
právě naopak, někdy se plechy dodávají i se zokujeným povrchem, pokud to nevadí dalšímu zpracování, viz např. tento sortiment u jednoho dodavatele:

2B - za studena válcovaný; matně lesklý
2C - za studena válcovaný, žíhaný, zokujený; kovově poločistý
2R - za studena válcovaný, leskle žíhaný, doválcovaný; zrcadlově lesklý
1D - za tepla válcovaný, žíhaný, mořený; kovově čistý

http://www.talmet.cz/plechy/plechy-valcovane

--------------------------------------------------
Note added at 20 h (2012-02-15 12:41:17 GMT)
--------------------------------------------------

Viz např. i zde:

Úprava povrchu:

Povrch blokov je neupravovaný, zokujený s priečnym zvrásnením maximálnej hĺbky 1,5 mm po plynulom odlievaní.

http://historia.szm.com/vedtech/hutnictvo/165_rokov_existenc...

Ales Horak
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 16