KudoZ home » Slovak to English » Other

abbreviation ÚHÚ

English translation: Ústredný hospodársky úrad


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Slovak term or phrase:abbreviation ÚHÚ
English translation:Ústredný hospodársky úrad
Entered by: Martina Silpoch

16:33 Oct 26, 2005
Slovak to English translations [PRO]
Bus/Financial - Other / Property declaration
Slovak term or phrase: abbreviation ÚHÚ
Comes from a chart in 1942 Property Declaration.
Titel reads - Podnikový majetok (priemyselného, obchodného alebo živnostenského podniku). Categories in the chart - Označenie podniku, Dlžoby, Čistá hodnota, Likvidačná alebo obecná hodnota ustalená ÚHÚ.
Any ideas what UHU stands for would be very appreciated. Thank you.
Martina Silpoch
Canada
Ústredný hospodársky úrad
Explanation:
Krátko po vzniku slovenského štátu žudácka vláda nastolila otázku, ako zbavi Židov majetku a odstráni ich z hospodárskeho a spoločenského života. Problematiku najprv zaradili do Hospodárskeho úradu kancelárie premiéra, kde bol vedúcim horlivý byrokrat Augustín Morávek. Od septembra 1940 prešla celá agenda na Ústredný hospodársky úrad (ÚHÚ), ktorého prednostom sa stal práve Morávek. Do jeho kompetencie patrilo aj pridežovanie arizovaného majetku Nežidom.
Selected response from:

peter zalupsky
Slovakia
Grading comment
Thank you, Peter.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4Ústredný hospodársky úrad
peter zalupsky
3>>>
Maria Chmelarova


Discussion entries: 1





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
abbreviation ÚHÚ
Ústredný hospodársky úrad


Explanation:
Krátko po vzniku slovenského štátu žudácka vláda nastolila otázku, ako zbavi Židov majetku a odstráni ich z hospodárskeho a spoločenského života. Problematiku najprv zaradili do Hospodárskeho úradu kancelárie premiéra, kde bol vedúcim horlivý byrokrat Augustín Morávek. Od septembra 1940 prešla celá agenda na Ústredný hospodársky úrad (ÚHÚ), ktorého prednostom sa stal práve Morávek. Do jeho kompetencie patrilo aj pridežovanie arizovaného majetku Nežidom.

peter zalupsky
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak, Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8
Grading comment
Thank you, Peter.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Chmelarova
28 mins

agree  Dagmar Broberg: Central Economic Office or Ústredný hospodársky úrad
7 hrs

agree  Jan Fatara
14 hrs

agree  srubkova
14 hrs

48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
abbreviation ÚHÚ
>>>


Explanation:
Jedna z viacerych:
www.motlc.learningcenter.wiesenthal.org >>> The establishment of the Jewish Center.


Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 3