KudoZ home » Slovak to English » Tech/Engineering

spadavka

English translation: Bleed


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Slovak term or phrase:spadavka
English translation:Bleed
Entered by: Marcela Hashim

09:04 Jul 2, 2003
Slovak to English translations [PRO]
Tech/Engineering
Slovak term or phrase: spadavka
technical parameters for printing advertisement, format of the advert, usually given in milimeters
Mahulena Potasova
Bleed
Explanation:
Spad, Spadávka
= Bleeds. Presah grafiky (zpravidla o 3 mm), která má dosahovat az k okraji stránky, pres cistý formát casopisu. Spad zabranuje vzniku bílého prouzku u okraje stránky v prípade nepresného orezu. Pojem spad se casto pouzívá ve spojení inzerce na spad. Takový inzerát, zpravidla celostránkový, dosahuje az k okraji stránky. Novinové inzeráty se zpravidla zhotovují pouze do zrcadla. Viz téz: Spadávka, Zrcadlo a cistý formát.
Selected response from:

Marcela Hashim
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Bleed
Marcela Hashim
3 +3bleed
Elenacb


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
bleed


Explanation:
[

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-02 09:46:46 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.dualplover.com/duplication/specandimpogifs/16p.ht...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-02 09:47:32 (GMT)
--------------------------------------------------

www.grafie.sk/pdf/ngp9_2002.pdf

Elenacb
United Kingdom
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in pair: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marcela Hashim
29 mins
  -> Thank you, Marcela

agree  Pro Lingua
37 mins
  -> Thank you, Pro Lingua

agree  Gareth Norman
8 days
  -> Thank you, Gareth

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Bleed


Explanation:
Spad, Spadávka
= Bleeds. Presah grafiky (zpravidla o 3 mm), která má dosahovat az k okraji stránky, pres cistý formát casopisu. Spad zabranuje vzniku bílého prouzku u okraje stránky v prípade nepresného orezu. Pojem spad se casto pouzívá ve spojení inzerce na spad. Takový inzerát, zpravidla celostránkový, dosahuje az k okraji stránky. Novinové inzeráty se zpravidla zhotovují pouze do zrcadla. Viz téz: Spadávka, Zrcadlo a cistý formát.


    Reference: http://www.sittardia.cz/stranky/podpora/slovnicek/reklamni_p...
Marcela Hashim
United Kingdom
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in pair: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elenacb
51 mins

agree  Pro Lingua
19 hrs