na daňovníka

Italian translation: per contribuente (del contribuente)

Slovak to Italian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Slovak term or phrase: na daňovníka
Il contesto è questo:
"Uplatňujem si nezdaniteľnú časť základu dane na daňovníka z dôvodu, že na začiatku zdaňovacieho obdobia som bol poberateľom dôchodku a jeho výška nepresiahla v zdaňovacom období sumu, o ktorú sa znižuje základ dane podľa § 11 ods. 2 zákona"

Non riesco a capire se "del contribuente" faccia riferimento a se stesso (som bol poberateľom dôchodku) e a cosa faccia riferimento quel "jeho".

Grazie a chi risponderà.
Elisa Pappolla
Italy
Italian translation:per contribuente (del contribuente)
Explanation:
Bisogna intenderlo come un espressione unica:
základ dane na daňovníka = base imponibile del/per contribuente,
cioè la parte che riguarda il contribuente. Suona un po' strano, ma viene definito così per distinguerlo nelle situazioni in cui ci potrebbero essere calcolate più parti di cui una riguarda il contribuente.

http://www.ekonoom.sk/dan-z-prijmov/nezdanitelna-ciastka-v-r...

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2018-02-04 16:13:17 GMT)
--------------------------------------------------

Základ dane, resp. čiastkový základ dane, ktorý je zistený z aktívnych príjmov je možné aj za kalendárny rok znížiť o nezdaniteľnú časť základu dane na daňovníka. Výška nezdaniteľnej časti základu dane na daňovníka (NČZD) sa odvíja od výšky základu dane daňovníka, ako aj od sumy životného minima platného k 1. januáru príslušného zdaňovacieho obdobia (PŽM). Keďže ročná nezdaniteľná čiastka podľa platnej daňovej legislatívy je stanovená na úrovni 19,2 násobku PŽM, pre rok 2018 to je suma 3 830,02 € a to v prípade, ak daňovník dosiahne základ dane, ktorý sa rovná alebo je nižší ako 100-násobok sumy životného minima (19.948 €).

ak základ dane daňovníka je nižší, resp. rovný 19 948 €, nezdaniteľná časť základu dane je 3 830,02 € za rok (t .j 19,2 x životné minimum),
ak základ dane daňovníka presahuje sumu 19 948 €, nezdaniteľná časť základu dane sa vypočíta pomocou zákonom o dani z príjmov definovaného vzťahu. (Výpočet: 44,2 x životné minimum – 0,25 x základ dane = 8 817,016 – 0,25 x základ dane daňovníka)

Základ dane na daňovníka ovplyvňuje výška jeho základu dane to znamená, že čím je vyšší základ dane, tým je nižšia nezdaniteľná časť na daňovníka. Zákon o dani z príjmov stanovuje hranicu 100-násobku sumy platného životného minima, čo v súčasnosti predstavuje sumu 19 948 €.

Mesačná výška nezdaniteľnej časti základu dane na daňovníka je v roku 2018 v sume 319,16 €.
Selected response from:

Igor BURAK
Slovakia
Grading comment
Grazie Igor!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4per contribuente
Alena Štálniková
4per contribuente (del contribuente)
Igor BURAK


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
per contribuente (del contribuente)


Explanation:
Bisogna intenderlo come un espressione unica:
základ dane na daňovníka = base imponibile del/per contribuente,
cioè la parte che riguarda il contribuente. Suona un po' strano, ma viene definito così per distinguerlo nelle situazioni in cui ci potrebbero essere calcolate più parti di cui una riguarda il contribuente.

http://www.ekonoom.sk/dan-z-prijmov/nezdanitelna-ciastka-v-r...

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2018-02-04 16:13:17 GMT)
--------------------------------------------------

Základ dane, resp. čiastkový základ dane, ktorý je zistený z aktívnych príjmov je možné aj za kalendárny rok znížiť o nezdaniteľnú časť základu dane na daňovníka. Výška nezdaniteľnej časti základu dane na daňovníka (NČZD) sa odvíja od výšky základu dane daňovníka, ako aj od sumy životného minima platného k 1. januáru príslušného zdaňovacieho obdobia (PŽM). Keďže ročná nezdaniteľná čiastka podľa platnej daňovej legislatívy je stanovená na úrovni 19,2 násobku PŽM, pre rok 2018 to je suma 3 830,02 € a to v prípade, ak daňovník dosiahne základ dane, ktorý sa rovná alebo je nižší ako 100-násobok sumy životného minima (19.948 €).

ak základ dane daňovníka je nižší, resp. rovný 19 948 €, nezdaniteľná časť základu dane je 3 830,02 € za rok (t .j 19,2 x životné minimum),
ak základ dane daňovníka presahuje sumu 19 948 €, nezdaniteľná časť základu dane sa vypočíta pomocou zákonom o dani z príjmov definovaného vzťahu. (Výpočet: 44,2 x životné minimum – 0,25 x základ dane = 8 817,016 – 0,25 x základ dane daňovníka)

Základ dane na daňovníka ovplyvňuje výška jeho základu dane to znamená, že čím je vyšší základ dane, tým je nižšia nezdaniteľná časť na daňovníka. Zákon o dani z príjmov stanovuje hranicu 100-násobku sumy platného životného minima, čo v súčasnosti predstavuje sumu 19 948 €.

Mesačná výška nezdaniteľnej časti základu dane na daňovníka je v roku 2018 v sume 319,16 €.

Igor BURAK
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 12
Grading comment
Grazie Igor!

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
per contribuente


Explanation:
"Uplatňujem si nezdaniteľnú časť základu dane na daňovníka - fa riferimento a contribuente stesso.

invece "jeho výška" fa riferimento a "dochodok" cioè pensione.



    /https://podpora.financnasprava.sk/971382-Nezdanite%C4%BEn%C3%A1-%C4%8Das%C5%A5-z%C3%A1kladu-dane-na-da%C5%88ovn%C3%ADka-v-roku-2017
Alena Štálniková
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
Notes to answerer
Asker: Grazie mille, Alena!