Tornamesa (mesa giratoria)

Catalan translation: Pont giratori

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:Tornamesa (mesa giratoria)
Catalan translation:Pont giratori
Entered by: Carmen Ferrando

14:25 Sep 18, 2018
Spanish to Catalan translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping
Spanish term or phrase: Tornamesa (mesa giratoria)
Bona tarda,

Necessitaria saber quina paraula hem d'emprar en català per referir-nos a "tornamesa" (Plataforma circular giratoria que sirve para cambiar de vía a los trenes y locomotora). Sé que es pot dir també "mesa giratoria" en castellà o "turntable" en anglès, però no sé com diem en català.

Algú em podria ajudar?

Gràcies!
Carmen Ferrando
Spain
Pont giratori
Explanation:
He trobat pont giratori en referència a l'element utilitzat per girar els trens.
Selected response from:

Carmen Blazquez
Spain
Grading comment
Gràcies! Jo he vist "pont giratori" també.
Salutacions!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Pont giratori
Carmen Blazquez
4 +1placa giratòria
Aïda Garcia Pons


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
placa giratòria


Explanation:
Al museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú en diuen placa giratòria.

Jo a nivell familiar en deia rotonda, i tot i que veig que hi ha enllaços (sobretot pel castellà i altres llengües romàniques) en català no en veig i les definicions dels diccioanris de rotonda no coincideixen amb aquesta descripció ferroviària.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2018-09-18 15:53:42 GMT)
--------------------------------------------------

ostres, ara resulta que sí que en diuen rotonda! El mateix museu.
https://www.museudelferrocarril.org/ca/descobreix/agenda/el-...




    https://www.museudelferrocarril.org/ca/descobreix/exposicions/nou-espai-mercaderies-al-museu-del-ferrocarril-de-catalunya
Aïda Garcia Pons
United States
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JohnMcDove: Em semblen opcions vàlides. :-)
3 hrs
  -> Gràcies, John.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Pont giratori


Explanation:
He trobat pont giratori en referència a l'element utilitzat per girar els trens.


    Reference: http://www.aguaita.cat/noticia/3192/ponts/giratoris/patrimon...
    https://visitmuseum.gencat.cat/ca/centre-d-interpretacio-del-ferrocarril/ambit/pont-giratori
Carmen Blazquez
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Gràcies! Jo he vist "pont giratori" també.
Salutacions!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JohnMcDove: També... :-)
2 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search