Coeficiente de mayoración de acciones permanentes

Dutch translation: Veiligheidsfactor voor permanente belasting

18:20 Oct 1, 2013
Spanish to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Spanish term or phrase: Coeficiente de mayoración de acciones permanentes
het staat in een rapport over de constructieberekening van een paddletennisbaan.
ik heb geen idee. wie helpt mij?
Marjon Pijl
Netherlands
Dutch translation:Veiligheidsfactor voor permanente belasting
Explanation:
Het is een vermeerderingsfactor die o.a. toegepast wordt bij het berekenen van het gewicht dat een bepaalde constructie kan dragen, met het oog op de veiligheid.
'acciones permanentes' verwijst naar de onveranderlijke krachten waaraan de constructie voortdurend wordt blootgesteld (eigen gewicht van componenten als muren, tussenschotten, betegeling, etc.)

--------------------------------------------------
Note added at 1 day15 hrs (2013-10-03 09:46:45 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Graag gedaan, Marjon!
Selected response from:

Karel van den Oever
Grading comment
super bedankt, Karel!
ik heb uiteindelijk gekozen voor veligheidscoëfficiënt, maar je uitleg heeft daarbij zeker geholpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Veiligheidsfactor voor permanente belasting
Karel van den Oever
3verouderingscoëfficiënt
Pieter Merkx, M.A., B.Tr.


  

Answers


18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verouderingscoëfficiënt


Explanation:
Volgens mij gaat het om de slijtvastheid van de bewuste tennisondergrond. Ik heb alleen iets gevonden over kurk, waar de term verouderingscoëfficiënt wordt gebruikt in verband met het behoud van isolatie.

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2013-10-02 13:19:42 GMT)
--------------------------------------------------

Ik had eerst gezocht naar de Engelse vertaling van coeficiente de mayoración de acciones. Dit bleek aging coefficient te zijn. Vandaar naar de Nederlandse vertaling, incl. een voorbeeld ervan.

Example sentence(s):
  • "Kurk heeft een zeer gunstige verouderingscoëfficiënt. D.w.z. dat de isolatie-waarde van kurk nauwelijks afneemt in de tijd". (zie tekst website)

    Reference: http://www.deskundig-isoleren.be/kurk.html
Pieter Merkx, M.A., B.Tr.
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Veiligheidsfactor voor permanente belasting


Explanation:
Het is een vermeerderingsfactor die o.a. toegepast wordt bij het berekenen van het gewicht dat een bepaalde constructie kan dragen, met het oog op de veiligheid.
'acciones permanentes' verwijst naar de onveranderlijke krachten waaraan de constructie voortdurend wordt blootgesteld (eigen gewicht van componenten als muren, tussenschotten, betegeling, etc.)

--------------------------------------------------
Note added at 1 day15 hrs (2013-10-03 09:46:45 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Graag gedaan, Marjon!

Example sentence(s):
  • A la vista de la tabla 12.1.b se podría suponer que el coeficiente de mayoración de las cargas permanentes es de 1,35, pero debe considerarse:
  • ACCIONES PERMANENTES : Son las que actúan contínuamente sobre la edificación y cuya magnitud puede considerarse invariable en el tiempo, como las cargas debidas al peso propio de los componentes estructurales y no estructurales

    Reference: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:...
    Reference: http://www.construmatica.com/construpedia/Gu%C3%ADa_EHE.C%C3...
Karel van den Oever
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
super bedankt, Karel!
ik heb uiteindelijk gekozen voor veligheidscoëfficiënt, maar je uitleg heeft daarbij zeker geholpen!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search