preconsolidación

Dutch translation: grondstabilisatie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:preconsolidación
Dutch translation:grondstabilisatie
Entered by: Robert Rietvelt

09:41 Jul 31, 2020
Spanish to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / Opslag van gevaarlijke stoffen
Spanish term or phrase: preconsolidación
Als in: Terrenos en los que una parte de la cimentación quedaría sobre roca o terreno natural y otra parte sobre relleno o con profundidades variables de relleno o donde haya sido preciso una preconsolidación del terreno.

Wat doen ze met dat terrein?
Robert Rietvelt
grondstabilisatie
Explanation:
"Het kan soms nodig zijn om de structuur van de grond te verbeteren; bijvoorbeeld om constructieve of om waterkerende redenen. Indien de bodem niet homogeen is of onvoldoende draagkracht heeft voor het gewenste gebruik, is grondstabilisatie door grondinjectie een optie. Met deze techniek kunnen de eigenschappen van de grond worden veranderd. Er kunnen zowel horizontale als verticale lagen worden gevormd."

--------------------------------------------------
Note added at 49 min (2020-07-31 10:31:08 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.ervas.nl/gevelrenovatie/oplossingen/grondstabili...
Selected response from:

Stieneke Hulshof
Spain
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4grondstabilisatie
Stieneke Hulshof
3stabiliseren
Bea Geenen


  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
grondstabilisatie


Explanation:
"Het kan soms nodig zijn om de structuur van de grond te verbeteren; bijvoorbeeld om constructieve of om waterkerende redenen. Indien de bodem niet homogeen is of onvoldoende draagkracht heeft voor het gewenste gebruik, is grondstabilisatie door grondinjectie een optie. Met deze techniek kunnen de eigenschappen van de grond worden veranderd. Er kunnen zowel horizontale als verticale lagen worden gevormd."

--------------------------------------------------
Note added at 49 min (2020-07-31 10:31:08 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.ervas.nl/gevelrenovatie/oplossingen/grondstabili...


    https://www.ervas.nl/gevelrenovatie/oplossingen/grondstabilisatie
Stieneke Hulshof
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt

2 days 18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stabiliseren


Explanation:
Om je vraag te beantwoorden: niks. Ze maken het terrein simpelweg effen en laten het dan minstens een jaar "rusten" totdat de grond stevig "zit" zodat erop kan worden gebouwd zonder verzakking van de grond. Dit is vooral belangrijk bij woningen die op een heuvel of berg worden gebouwd waarbij het bouwterrein uit de berg is "gehakt".

Bea Geenen
Hong Kong
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search