encogen

Dutch translation: inkrimpen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:encogen
Dutch translation:inkrimpen
Entered by: ninapopovic

10:02 Oct 28, 2015
Spanish to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
Spanish term or phrase: encogen
El reverso de ese ajuste no es sino la crisis económica: empresas que desaparecen o encogen (y con ellas, sus deudas, y sus plantillas), compañías que bajan salarios,
ninapopovic
Netherlands
inkrimpen
Explanation:
¨bedrijven die verdwijnen of inkrimpen¨.

Bedrijven krimpen in (worden kleiner) in periodes van crisis.
Zie voorbeeld in link.
Selected response from:

Stieneke Hulshof
Spain
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1inkrimpen
Stieneke Hulshof
5inkrimpen
bavos
4inkrimpen
Karel van den Oever


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
inkrimpen


Explanation:
¨bedrijven die verdwijnen of inkrimpen¨.

Bedrijven krimpen in (worden kleiner) in periodes van crisis.
Zie voorbeeld in link.


    Reference: http://www.mkbservicedesk.nl/3053/slim-gezond-afslanken.htm
Stieneke Hulshof
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans Geluk: je was de eerste :)
52 mins
  -> Ja ik was er toevallig vlot bij deze keer. Weet eigenlijk niet waarom ik een ´4´ heb gegeven, had ook een ´5´ kunnen zijn. Dank voor de ´agree´.

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
inkrimpen


Explanation:
Zoals kleren krimpen (encogen), kunnen bedrijven of banken ook (moeten) inkrimpen.

bavos
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
inkrimpen


Explanation:
"De keerzijde van de aanpassing is het feit dat bedrijven verdwijnen of inkrimpen", waarbij met 'inkrimpen' bedoeld wordt dat het de omvang van haar activiteiten verkleint.

Example sentence(s):
  • Bierbrouwerij Grolsch gaat inkrimpen. Aan de ondernemingsraad is advies gevraagd over vermindering van veertig banen bij commerciële- en stafafdelingen en daarnaast het uitbesteden van nog eens veertig banen bij deze afdelingen.

    Reference: http://www.dvhn.nl/nieuws/economie/bierbrouwer-grolsch-gaat-...
Karel van den Oever
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search