entrada en inflación

Dutch translation: (voor het geval) inflatie optreedt

22:13 Aug 28, 2020
Spanish to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Spanish term or phrase: entrada en inflación
Context:

"También, en los perfiles más defensivos hacemos un ajuste marginal de riesgo derivado de la entrada en inflación, reduciendo un -1% en Renta Fija - Deuda Pública Europea y llevando ese peso a Mercado Monetario – Gobiernos 1-3 años."

Iets als "intreden in de inflatie"? Ik weet geen goeie formulering in het Nederlands hiervoor.
solejnicz
Netherlands
Dutch translation:(voor het geval) inflatie optreedt
Explanation:
"Daarmaast passen we bij de meest defensieve profielen een marginale risicoaanpassing toe voor het geval inflatie optreedt...".

De risicoaanpassing wordt gedaan om eventuele negatieve gevolgen van inflatie te beperken.



--------------------------------------------------
Note added at 11 uren (2020-08-29 10:07:00 GMT)
--------------------------------------------------

'Daarmaast' moet uiteraard 'Daarnaast' zijn.
Selected response from:

Stieneke Hulshof
Spain
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3om de inflatie in rekening te brengen
Herman Stuyver
3(voor het geval) inflatie optreedt
Stieneke Hulshof


  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(voor het geval) inflatie optreedt


Explanation:
"Daarmaast passen we bij de meest defensieve profielen een marginale risicoaanpassing toe voor het geval inflatie optreedt...".

De risicoaanpassing wordt gedaan om eventuele negatieve gevolgen van inflatie te beperken.



--------------------------------------------------
Note added at 11 uren (2020-08-29 10:07:00 GMT)
--------------------------------------------------

'Daarmaast' moet uiteraard 'Daarnaast' zijn.

Stieneke Hulshof
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 15

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
om de inflatie in rekening te brengen


Explanation:
term ontleend aan boekhouding - "entrada de asientos contables" ?

Herman Stuyver
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search