Instituto Colombiano de Bienestar Familiar

Dutch translation: het Colombiaans Instituut voor Familiewelzijn en Kinderbescherming (ICBF)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:Instituto Colombiano de Bienestar Familiar
Dutch translation:het Colombiaans Instituut voor Familiewelzijn en Kinderbescherming (ICBF)
Entered by: Nina Dor

08:34 May 23, 2007
Spanish to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Government / Politics
Spanish term or phrase: Instituto Colombiano de Bienestar Familiar
Ik heb "Colombiaans Instituut voor Familiezaken", maar er moet een betere vertaling bestaan. Heeft iemand een suggestie?
Nina Dor
het Colombiaans Instituut voor Familiewelzijn (ICBF)
Explanation:
vb teruggevonden op link
http://www.mo.be/index.php?id=61&tx_uwnews_pi2[art_id]=17903
Selected response from:

isabelle lemahieu
Belgium
Grading comment
Uiteindelijk heb ik er nog aan toeevoegd: ".. en Kinderbescherming".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4het Colombiaans Instituut voor Familiewelzijn (ICBF)
isabelle lemahieu
3 +1zie onder
leo van bragt


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zie onder


Explanation:
ik zou hem als volgt vertalen: "het ICBF (Instituto Colombiano de Bienestar Familiar), een overheidsinstantie vergelijkbaar met de Nederlandse kinderbescherming".
Het is blijkbaar een overheidsinstantie die eigen is aan Colombia, dus ik zou de originele naam (of de afkorting) er wel in houden, maar ze tegelijk wel uitleggen. Nadeel is wel dat het dan wat langer wordt.
Ik heb deze oplossing trouwens gepikt van deze website:


    Reference: http://www.wereldkinderen.nl/site.php?id=34
leo van bragt
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Niet meer actief: ik ben het eens met Leo
1 hr
  -> dank je Loes!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
het Colombiaans Instituut voor Familiewelzijn (ICBF)


Explanation:
vb teruggevonden op link
http://www.mo.be/index.php?id=61&tx_uwnews_pi2[art_id]=17903


isabelle lemahieu
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Uiteindelijk heb ik er nog aan toeevoegd: ".. en Kinderbescherming".




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search