trabajadores fijos discontinuos

Dutch translation: vaste seizoensarbeiders

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:trabajadores fijos discontinuos
Dutch translation:vaste seizoensarbeiders
Entered by: Marleen Pieper

21:38 Jul 15, 2009
Spanish to Dutch translations [PRO]
Human Resources / Arbeidscontracten
Spanish term or phrase: trabajadores fijos discontinuos
La empresa tiene trabajadores fijos y "trabajadores fijos discontinuos".

Het gaat hier om werknemers die een vast contract hebben voor bepaalde werkperioden en dus niet het hele jaar door werken, ik neem aan een soort seizoenswerk. Ik denk aan "werknemers met een tijdelijk contract" of "werknemers met een contract voor bepaalde duur", maar hier zit het element "fijo" niet in verwerkt.
Marleen Pieper
vaste seizoensarbeiders
Explanation:
Een mogelijkheid... Ik ken de constructie onder andere uit Argentinië, waar bedrijven aan het begin van het seizoen (toerisme, landbouw) een advertentie in de krant moeten zetten om hun vaste seizoensarbeiders de kans te geven weer terug te keren naar hun vorige betrekking.
Selected response from:

Riens Middelhof
Netherlands
Grading comment
Bedankt! Ik vind de toevoeging van "vaste" wel belangrijk voor het beeld.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4seizoensarbeiders
solejnicz
3vaste seizoensarbeiders
Riens Middelhof


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vaste seizoensarbeiders


Explanation:
Een mogelijkheid... Ik ken de constructie onder andere uit Argentinië, waar bedrijven aan het begin van het seizoen (toerisme, landbouw) een advertentie in de krant moeten zetten om hun vaste seizoensarbeiders de kans te geven weer terug te keren naar hun vorige betrekking.

Riens Middelhof
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt! Ik vind de toevoeging van "vaste" wel belangrijk voor het beeld.

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
seizoensarbeiders


Explanation:
"Seizoensarbeiders" alleen geeft al aan dat het om mensen met een vast contract gaat. Je hebt anderzijds ook "tijdelijke seizoensarbeiders".

Example sentence(s):
  • besloten tot vaststelling van onderhavige beleidsnota huisvesting tijdelijke seizoensarbeiders.

    Reference: http://www.vng.nl
solejnicz
Netherlands
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search