fecha de asiento

Dutch translation: Datum van zitting

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:fecha de asiento
Dutch translation:Datum van zitting
Entered by: Nina Breebaart

19:09 Nov 21, 2006
Spanish to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / afkomstig uit Cuba
Spanish term or phrase: fecha de asiento
fecha de asiento
Nina Breebaart
Netherlands
Datum van zitting
Explanation:
Maar eigenlijk heb ik meer context nodig.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day50 mins (2006-11-22 19:59:33 GMT)
--------------------------------------------------

Dan nog, die woorden helpen wel bij het verduidelijken van de text.
Selected response from:

Nina Dor
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Datum van zitting
Nina Dor
2 -1vestigingsdatum
Erik Schoep


Discussion entries: 2





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
vestigingsdatum


Explanation:
Datum waarop de zitting plaatsvindt. Context is nodig voor een goede oplossing.

Erik Schoep
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: context: een geboorteakte uit Cuba.

Asker: Zelf vind ik dat het "zittingsdatum" zou moeten zijn.

Asker: Het gaat om: vanaf welk moment de persoon op het huidige adres woont.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Nina Dor: Onder "vestigingsdatum " wordt de datum van de vestiging van een individu, groep mensen of een bedrijf op een bepaalde plek verstaan.
23 hrs

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Datum van zitting


Explanation:
Maar eigenlijk heb ik meer context nodig.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day50 mins (2006-11-22 19:59:33 GMT)
--------------------------------------------------

Dan nog, die woorden helpen wel bij het verduidelijken van de text.

Nina Dor
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 26
Notes to answerer
Asker: Er is geen context meer, op zo een documetn staat nooi veel context. Het zijn van die korte zinnen van een woord of 3,4.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search