La Ley Orgánica

Dutch translation: Organieke wet

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:La Ley Orgánica
Dutch translation:Organieke wet
Entered by: Nina Dor

18:30 Nov 25, 2006
Spanish to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Clausule uit de Wet Bescherming Persoonsgegevens
Spanish term or phrase: La Ley Orgánica
Woordenboek geeft: Basiswet die de grondwet van een staat aanvult, m.n. onder Franco

Weet iemand een samenvattende nederlandse term hiervoor?
Nina Dor
Organieke wet
Explanation:
Spanje:
De organieke wet 15/1999 (Ley Organica 15/1999) van 13 december 1999 betreffende de bescherming van persoonsgegevens vormt een wijziging op de bestaande wet betreffende gegevensbescherming (Ley Organica 5/1992) teneinde de wettekst helemaal in overeenstemming te brengen met de richtlijn en de omzetting te voltooien. De term "organiek " heeft te maken met het feit dat alle wetten betreffende grondrechten in Spanje "organicas" heten. Deze wetten
kunnen alleen met absolute meerderheid van het parlement worden aangenomen.

Selected response from:

JW Linguistics
Netherlands
Grading comment
Erg mooi antwoord. Natuurlijk ook Cor Stephan bedankt voor de hulp!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Organieke wet
JW Linguistics
4 +1Organieke wet
Cor Stephan van Eijden


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Organieke wet


Explanation:
La Ley Orgánica del Estado geeft de vertaling die jij al hebt gesuggereerd. De term "La Ley Orgánica" (zonder "del Estado" kan volgens mij worden vertaald met organieke wet.

Cor Stephan van Eijden
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JW Linguistics
2 hrs
  -> Gracias.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Organieke wet


Explanation:
Spanje:
De organieke wet 15/1999 (Ley Organica 15/1999) van 13 december 1999 betreffende de bescherming van persoonsgegevens vormt een wijziging op de bestaande wet betreffende gegevensbescherming (Ley Organica 5/1992) teneinde de wettekst helemaal in overeenstemming te brengen met de richtlijn en de omzetting te voltooien. De term "organiek " heeft te maken met het feit dat alle wetten betreffende grondrechten in Spanje "organicas" heten. Deze wetten
kunnen alleen met absolute meerderheid van het parlement worden aangenomen.




    Reference: http://ec.europa.eu/justice_home/fsj/privacy/docs/wpdocs/200...
JW Linguistics
Netherlands
PRO pts in category: 4
Grading comment
Erg mooi antwoord. Natuurlijk ook Cor Stephan bedankt voor de hulp!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adela Van Gils: mooie uiteenzetting
1 hr

agree  Cor Stephan van Eijden
1 hr

agree  reebecca (X)
16 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search