apoderado judicial

Dutch translation: Wettelijke vertegenwoordiger

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:apoderado judicial
Dutch translation:Wettelijke vertegenwoordiger
Entered by: Miriam Hooijer (X)

12:45 Dec 8, 2010
Spanish to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / adoptie Colombia
Spanish term or phrase: apoderado judicial
In een adoptiezaak voor de juzgado segundo promiscuo de familia in colombia worden de adoptanten bijgestaan door een "apoderado judicial".

Optie: gerechtelijke gemachtigde?
Miriam Hooijer (X)
Netherlands
Wettelijke vertegenwoordiger
Explanation:
Een wettelijke vertegenwoordiger staat de minderjarige kinderen bij, maar kan ook de adoptieouders bijstaan.

Het is een soort van advocaat.


Selected response from:

Nikki1983
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Wettelijke vertegenwoordiger
Nikki1983
3wettelijke voogd
123Translations


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wettelijke voogd


Explanation:
Je eigen vertaling zou heel goed mogelijk kunnen zijn, maar het zou eventueel ook om de wettelijk aangestelde voogd van het kind kunnen gaan.

In Venezuela zou deze persson aanwezig moeten zijn en ik denk dat dat in Colombia ook het geval is.

123Translations
Venezuela
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Wettelijke vertegenwoordiger


Explanation:
Een wettelijke vertegenwoordiger staat de minderjarige kinderen bij, maar kan ook de adoptieouders bijstaan.

Het is een soort van advocaat.




Nikki1983
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search