"Area de prema" Y "Area de prensa"

Dutch translation: Pers

13:11 Aug 20, 2014
Spanish to Dutch translations [PRO]
Media / Multimedia
Spanish term or phrase: "Area de prema" Y "Area de prensa"
Ik zoek de juiste Nederlandse vertaling voor het begrip Area de Prensa, gebruikt als korte term op een toeristische website.
Tevens staat ergens in dezelfde tekst "area de prema". Hier kom ik niet verder uit dan dat het mogelijk een typfout is en "prensa" moet zijn? Of weet iemand meer?
Karin Rijff- Molenaar
Netherlands
Dutch translation:Pers
Explanation:
Op websites zie je vaak een apart gedeelte voor pers. Wordt wel 'press room' genoemd en in het Nederlands slechts aangeduid met 'pers'. Daar kunnen journalisten terecht voor persberichten etc.
Ik denk dat 'prema' een typefout is.

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2014-08-20 13:26:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.zuiderzeemuseum.nl/
http://www.reedbusiness.nl/
http://www.frieslandbank.nl/OverOns/Pages/Default.aspx
Enkele sites met een (sub)kop 'Pers'. Of 'Pers en publicaties'.
Selected response from:

Monique Lokkerbol
Netherlands
Grading comment
Bedankt Monique!Iik heb dit gebruikt...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Persruimte
Marga Demmers (X)
4Pers
Monique Lokkerbol


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Pers


Explanation:
Op websites zie je vaak een apart gedeelte voor pers. Wordt wel 'press room' genoemd en in het Nederlands slechts aangeduid met 'pers'. Daar kunnen journalisten terecht voor persberichten etc.
Ik denk dat 'prema' een typefout is.

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2014-08-20 13:26:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.zuiderzeemuseum.nl/
http://www.reedbusiness.nl/
http://www.frieslandbank.nl/OverOns/Pages/Default.aspx
Enkele sites met een (sub)kop 'Pers'. Of 'Pers en publicaties'.

Monique Lokkerbol
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt Monique!Iik heb dit gebruikt...
Notes to answerer
Asker: dank je Monique!


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Persruimte


Explanation:
Zie o.a. de volgende websites:
http://www.yves-rocher.com/nl/persruimte/
http://www.msc.org/nieuws/persruimte
http://www.garciajeans.com/nl/over-garcia/persruimte/

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2014-08-20 13:30:11 GMT)
--------------------------------------------------

'Prema' kan inderdaad een typefout zijn of een leesfout van een OCR-programma. Eventueel een verwarring met het Catalaanse 'premsa'.

Marga Demmers (X)
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Dank je Marga!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search