denomination de origen

Dutch translation: Denominacion de origen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:denomination de origen
Dutch translation:Denominacion de origen
Entered by: Jürgen Lakhal De Muynck

14:20 Feb 18, 2010
Spanish to Dutch translations [PRO]
Wine / Oenology / Viticulture
Spanish term or phrase: denomination de origen
thanks, dank u wel
Jürgen Lakhal De Muynck
Spain
Denominacion de origen
Explanation:
Onvertaald laten. Als je het toch wil/moet vertalen: 'Benaming van beschermde oorsprong'
Selected response from:

Bea Geenen
Hong Kong
Grading comment
bedankt^^
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5denominación de origen
Marian Aletta Does
5benaming van oorsprong
Michaël Temmerman
3 +2Denominacion de origen
Bea Geenen


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Denominacion de origen


Explanation:
Onvertaald laten. Als je het toch wil/moet vertalen: 'Benaming van beschermde oorsprong'


    Reference: http://terrapersonas.blogspot.com/2009/09/denominacion-origi...
Bea Geenen
Hong Kong
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
bedankt^^

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michaël Temmerman: De vraagsteller vermeldt het woord "protegido" niet. Bovendien is het de benaming die beschermd is, niet de oorsprong (foute vertaling van "denominación de origen protegida", aangezien origen mannelijk is).
17 mins

agree  Elma de Jong: Met evt. tussen haakjes uitleg (zonder beschermd).
2 hrs
  -> Dank je!

agree  Annemarie de Waard: Onvertaald is inderdaad gebruikelijk, uitleg nodig afhankelijk van tekst.
3 hrs
  -> Dank je, Annemarie!

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
benaming van oorsprong


Explanation:
.


    Reference: http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=CJE/...
Michaël Temmerman
Costa Rica
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Elma de Jong: Afhankelijk voor wie het bestemd is, maar voor een wijnkenner is 'denominación de origen' duidelijker dan de vertaling. Eventueel vertaling tussen haakjes vermelden.
2 hrs
  -> Ik ben het ermee eens dat het onvertaald kan blijven, maar dan correct gespeld met accent. Het was de bijkomende verklaring van Bea die niet juist was.

22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
denominación de origen


Explanation:
Onvertaald laten. Betekent een certificiering dat de wijn uit een bepaald district komt en met een bepaalde soort druif wordt gemaakt.


    Reference: http://www.abogaciainternacional.eu
Marian Aletta Does
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search