niellowany

Polish translation: nielado

14:24 Mar 27, 2012
Spanish to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting
Spanish term or phrase: niellowany
Co to znaczy że coś jest niellowane? Jak to powiedzieć po hiszpańsku? Bo może być (poprawcie mnie, jeśli się mylę) cyzelowane (cincelado?), kameryzowane (ornamentado?), puncowane (punzado?) itp. Ale niellowane - nawet nie wiem, co to znaczy...

Ktoś wie?

Dziękuję z góry
ewacarlos
Spain
Polish translation:nielado
Explanation:
Patrz linki załączone poniżej:
Selected response from:

Olga Furmanowska
Spain
Grading comment
Takie łatwe i oczywiste... Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1nielado
Olga Furmanowska
5 +1nielado
Marlena Trelka


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
nielado


Explanation:
ot i co. Prawie wszystko jest w sieci. Trzeba tylko umieć szukać....


    Reference: http://es.wikipedia.org/wiki/Nielado
    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Niello
Marlena Trelka
Spain
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: To chyba Net i ja nie jesteśmy wielkimi przyjaciółmi, bo nie zawsze mi wychodzi to, co chcę (i co innym wychodzi, nie wiedzieć czemu...)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Schneider
14 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
nielado


Explanation:
Patrz linki załączone poniżej:

Example sentence(s):
  • A grandes rasgos, puede decirse que consiste en u mezcla negra de plata/cobre/plomo/azufre, que se funde muy fácil en las cavidades del metal base. Sin embargo, contrariamente a lo que ocurre con el esmalte, hay un solo color de Nielo, un negro azulado.
  • Nielo: mieszanina srebra, siarki i ołowiu, którą w postaci sproszkowanej wypełnia się żłobki dekoracji rytej w metalu i która roztopiona tworzy czarny wzór. Technikę tę, znaną w Grecji i Bizancjum, a w XII w. szczególnie popularną w Marsylii

    Reference: http://www.arte-y-plata.com/joyeria/nielo.html
    Reference: http://www.artinfo.pl/?pid=dictionary&id=263&lng=1
Olga Furmanowska
Spain
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Takie łatwe i oczywiste... Dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Schneider
14 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search