5S /gesti贸n visual

Polish translation: program 5S

16:59 Dec 3, 2003
Spanish to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
Spanish term or phrase: 5S /gesti贸n visual
z kontekstu wynika, ze to metody zarzadzania czy cos podobnego
RafaLee
Australia
Polish translation:program 5S
Explanation:
Jest to grupa technik promuj膮cych organizacj臋 miejsca pracy, zapewniaj膮cych przynale偶no艣膰 do wymaganych standard贸w i tworz膮cych ch臋膰 do ci膮g艂ego usprawniania. Jest to podstawa do zmian w organizacji i standaryzacji
na kt贸rej mog膮 by膰 budowane wszelkie ulepszenia. Chocia偶 cz臋sto 5S nazywane jest gospodarowaniem, znaczy ono du偶o wi臋cej. Jest to metoda systematycznego uczenia si臋 dyscypliny, standaryzacji i d膮偶enia do perfekcji


Co to jest 5S? - seiri 鈥 pozbycie si臋 wszystkich zb臋dnych rzeczy
- seiton 鈥 ustalenie miejsca i limit贸w
- seiso 鈥 wyczyszczenie stanowiska pracy
- seiketsu 鈥 okre艣lenie standard贸w
- shitsuke 鈥 przestrzeganie standard贸w

==========================
Koncepcja 5S stanom podstaw臋 do transformacji zachowa艅 pracownik贸w. Japo艅scy specjali艣ci w dziedzinie szkole艅 z zakresu problematyki jako艣ci okre艣laj膮 5S jako po艂膮czenie dobrych zwyczaj贸w wywodz膮cych si臋 z tradycyjnych sposob贸w utrzymania higieny w domu . Japo艅skim pracownikom nie sprawia problemu aktywne uczestnictwo w ulepszaniu jako艣ci, poniewa偶 przenosz膮 uzyskan膮 wiedz臋 z domu i szko艂y do miejsca pracy.
Okre艣lenie .5 S" pochodzi od japo艅skich s艂贸w:
鈥 seiri - organizacja - t艂umaczona jako w艂a艣ciwe przygotowanie miejsca, sposobu i narz臋dzi pracy (z eliminacj膮 wszystkiego co zb臋dne),
鈥 seiton - porz膮dek - rozumiany jako 艂ad obejmuj膮cy miejsce i spos贸b pracy oraz przygotowanie wszelkich wymaganych narz臋dzi w spos贸b umo偶liwiaj膮cy larw臋 i szybkie ich wykorzystanie,
鈥 seiso - czysto艣膰 - zachowanie porz膮dku w miejscu pracy poznaj膮ce na zwi臋kszenie bezpiecze艅stwa pracy, kontroli dzia艂ania urz膮dze艅 oraz odpowie-dzialno艣膰 za powierzane pracownikowi 艣rodki produkcji,
鈥 seiketsu - utrwalanie - przypominanie pracownikom o ich powinno艣ciach co do dba艂o艣ci o zachowanie wykorzystywanych narz臋dzi i urz膮dze艅 dobrym stanie, utrzymanie 艂adu i porz膮dku w miejscu pracy, co jest nieodzowne w procesie totalnego usprawniania jako艣ci.
鈥 shitsuke - dyscyplina - stosowanie si臋 pracownik贸w do zasad przyj臋tych w organizacji oraz samodzielne eliminowanie z艂ych zwyczaj贸w, szkolenie pracownik贸w, aby wykonywali powierzone im obowi膮zki samodzielnie i z zadowoleniem.
Wszystkie elementy 5S tworz膮 jedn膮 sp贸jn膮 ca艂o艣膰 i mog膮 by膰 stosowane w uj臋ciu ca艂o艣ciowym.
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
limonko, jestes wielka. Tyle ze zostalo jeszcze gestion visual. Ale to moja wina, nie nalezalo wkladac dwoch pytan w jedno.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5visual management
lafresita
3 +1program 5S
lim0nka


Discussion entries: 1





  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
5S /gesti贸n visual
program 5S


Explanation:
Jest to grupa technik promuj膮cych organizacj臋 miejsca pracy, zapewniaj膮cych przynale偶no艣膰 do wymaganych standard贸w i tworz膮cych ch臋膰 do ci膮g艂ego usprawniania. Jest to podstawa do zmian w organizacji i standaryzacji
na kt贸rej mog膮 by膰 budowane wszelkie ulepszenia. Chocia偶 cz臋sto 5S nazywane jest gospodarowaniem, znaczy ono du偶o wi臋cej. Jest to metoda systematycznego uczenia si臋 dyscypliny, standaryzacji i d膮偶enia do perfekcji


Co to jest 5S? - seiri 鈥 pozbycie si臋 wszystkich zb臋dnych rzeczy
- seiton 鈥 ustalenie miejsca i limit贸w
- seiso 鈥 wyczyszczenie stanowiska pracy
- seiketsu 鈥 okre艣lenie standard贸w
- shitsuke 鈥 przestrzeganie standard贸w

==========================
Koncepcja 5S stanom podstaw臋 do transformacji zachowa艅 pracownik贸w. Japo艅scy specjali艣ci w dziedzinie szkole艅 z zakresu problematyki jako艣ci okre艣laj膮 5S jako po艂膮czenie dobrych zwyczaj贸w wywodz膮cych si臋 z tradycyjnych sposob贸w utrzymania higieny w domu . Japo艅skim pracownikom nie sprawia problemu aktywne uczestnictwo w ulepszaniu jako艣ci, poniewa偶 przenosz膮 uzyskan膮 wiedz臋 z domu i szko艂y do miejsca pracy.
Okre艣lenie .5 S" pochodzi od japo艅skich s艂贸w:
鈥 seiri - organizacja - t艂umaczona jako w艂a艣ciwe przygotowanie miejsca, sposobu i narz臋dzi pracy (z eliminacj膮 wszystkiego co zb臋dne),
鈥 seiton - porz膮dek - rozumiany jako 艂ad obejmuj膮cy miejsce i spos贸b pracy oraz przygotowanie wszelkich wymaganych narz臋dzi w spos贸b umo偶liwiaj膮cy larw臋 i szybkie ich wykorzystanie,
鈥 seiso - czysto艣膰 - zachowanie porz膮dku w miejscu pracy poznaj膮ce na zwi臋kszenie bezpiecze艅stwa pracy, kontroli dzia艂ania urz膮dze艅 oraz odpowie-dzialno艣膰 za powierzane pracownikowi 艣rodki produkcji,
鈥 seiketsu - utrwalanie - przypominanie pracownikom o ich powinno艣ciach co do dba艂o艣ci o zachowanie wykorzystywanych narz臋dzi i urz膮dze艅 dobrym stanie, utrzymanie 艂adu i porz膮dku w miejscu pracy, co jest nieodzowne w procesie totalnego usprawniania jako艣ci.
鈥 shitsuke - dyscyplina - stosowanie si臋 pracownik贸w do zasad przyj臋tych w organizacji oraz samodzielne eliminowanie z艂ych zwyczaj贸w, szkolenie pracownik贸w, aby wykonywali powierzone im obowi膮zki samodzielnie i z zadowoleniem.
Wszystkie elementy 5S tworz膮 jedn膮 sp贸jn膮 ca艂o艣膰 i mog膮 by膰 stosowane w uj臋ciu ca艂o艣ciowym.



    Reference: http://www.menedzer.gazeta.pl/szkolenia/szkolenie.html?szkol...
    Reference: http://slimak.sciaga.pl/prace/praca/15330.htm
lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 61
Grading comment
limonko, jestes wielka. Tyle ze zostalo jeszcze gestion visual. Ale to moja wina, nie nalezalo wkladac dwoch pytan w jedno.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
2 hrs
  -> dzi锚ki :)

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
5S /gesti贸n visual
visual management


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2003-12-03 17:25:56 GMT)
--------------------------------------------------

zarzad rzeczywisty lub kierownictwo/zarzadzanie rzeczywiste

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2003-12-03 17:28:12 GMT)
--------------------------------------------------

zarzad rzeczywisty lub kierownictwo/zarzadzanie rzeczywiste

Rozliczy膰 kataryniarza Za kampani臋 przeciw braciom Kaczy艅skim nale偶y rozliczy膰
nie formalne, lecz rzeczywiste kierownictwo publicznej telewizji, czyli SLD. ...

www.nowe-panstwo.pl/np_26_2001/26_spis_tresci.htm

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2003-12-03 17:28:37 GMT)
--------------------------------------------------

Wolnomularstwo w Polsce stanowi element rozleg艂ej struktury mi臋dzynarodowej,
kt贸rej rzeczywiste kierownictwo pozostaje nieznane. ...

www.iyp.org/polish/history/antypolonizmy/ ksiazki_102.html

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2003-12-03 17:29:23 GMT)
--------------------------------------------------

pozyska膰 najszersze warstwy proletariatu dla swej politycznej akcji masowej i je艣li
chce ona przej膮膰 i utrzyma膰 rzeczywiste kierownictwo ruchu masowego ...

www.marxists.org/polski/luksemburg/ 1906/strajk-masowy/06.htm -

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2003-12-03 17:30:12 GMT)
--------------------------------------------------

rzeczywiste kierownictwo przewija sie w tym przykladach

lafresita
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search