aluminio sin lacar

Polish translation: aluminium nielakierowane

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:aluminio sin lacar
Polish translation:aluminium nielakierowane
Entered by: Konrad Dylo

19:42 Apr 16, 2004
Spanish to Polish translations [PRO]
Construction / Civil Engineering
Spanish term or phrase: aluminio sin lacar
czy aluminium nie lakierowane znaczy to samo co anodowane???
Konrad Dylo
Spain
aluminium nielakierowane
Explanation:
Ale to nic nie mówi o innym sposobie wykończenia powierzchni. Może być też po prostu naturalnie lub sztucznie pasywowane. Zaznaczone jest jedynie, że nie jest pokryte lakierem, a to ma na przykład wpływna odporność chemiczną.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 17 mins (2004-04-17 02:59:39 GMT)
--------------------------------------------------

hmm... dalej uważam, że chodzi po prostu o nielakierowane. ;-)
Tak jak mówię, lakier drastycznie zmienia odporność chemiczną aluminium, konkretnie brak odporności na nawet niezbyt mocne zasady. Warstewka pasywna, jaka wytwarza się na aluminium czyni je odpornym na działanie wody, czynników atmosferycznych a nawet dość mocnych kwasów. Ale wystarczy zetknąć aluminium z dość słabą zasadą (np. mydłem), a zaczyna się ono mazać na czarno. Dlatego trzeba uważać z myciem przedmiotów aluminiowych. A najprostszy lakier nitrocelulozowy już pozwala spokojnie myć taki aluminiowy przedmiot.
Selected response from:

leff
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4aluminium nielakierowane
leff
1nie woskowane
Paulistano


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
nie woskowane


Explanation:
lacre to nie jest lakier - nie wiem, czy aluminium moze byc np. woskowane (moze leff bedzie wiedzial)

Paulistano
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in PortuguesePortuguese
PRO pts in category: 118

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: ale tu nie jest 'lacre' tylko 'lacar'!
9 mins

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aluminium nielakierowane


Explanation:
Ale to nic nie mówi o innym sposobie wykończenia powierzchni. Może być też po prostu naturalnie lub sztucznie pasywowane. Zaznaczone jest jedynie, że nie jest pokryte lakierem, a to ma na przykład wpływna odporność chemiczną.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 17 mins (2004-04-17 02:59:39 GMT)
--------------------------------------------------

hmm... dalej uważam, że chodzi po prostu o nielakierowane. ;-)
Tak jak mówię, lakier drastycznie zmienia odporność chemiczną aluminium, konkretnie brak odporności na nawet niezbyt mocne zasady. Warstewka pasywna, jaka wytwarza się na aluminium czyni je odpornym na działanie wody, czynników atmosferycznych a nawet dość mocnych kwasów. Ale wystarczy zetknąć aluminium z dość słabą zasadą (np. mydłem), a zaczyna się ono mazać na czarno. Dlatego trzeba uważać z myciem przedmiotów aluminiowych. A najprostszy lakier nitrocelulozowy już pozwala spokojnie myć taki aluminiowy przedmiot.

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 54




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search