extremos de la longitud calibrada

Polish translation: końcówki zmierzonej próbki

06:28 Nov 9, 2012
Spanish to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
Spanish term or phrase: extremos de la longitud calibrada
Comprobar, con un pie de rey, que el alma de la probeta (zona calibrada) tiene una anchura de 20 ± 1 mm. Esta cota se debe comprobar al menos en 3 puntos, en los extremos de la longitud calibrada y en la parte central.
JustynaH
Polish translation:końcówki zmierzonej próbki
Explanation:
znaczy, podałaś niepełny kontekst. W TAKIM razie proponuję powyższe tłumaczenie. Dosłowne tłumaczenie jest rzeczywiście niegfortunne. Calibrar znaczy po prostu mierzyć, dokonać pomiaru, polski termin, kalibrować ma węższe znaczenie.
Selected response from:

Marlena Trelka
Spain
Grading comment
Wielkie dzięki za podpowiedź!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4końcówki zmierzonej próbki
Marlena Trelka
4końce podziałki (początek i koniec podziałki)
Marlena Trelka


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
końce podziałki (początek i koniec podziałki)


Explanation:
longitud calibrada - chodzi o podziałkę znajdującą się na próbówce, ułatwiającą wykonywanie pomiarów laboratoryjnych

Marlena Trelka
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Dziękuję za pomoc, ale "probeta" to w tym kontekście próbka, nie probówka, ponieważ chodzi o kręgi stali i o pomiar próbek pochodzących z tych właśnie kręgów. Dlatego też zastanawiam się nad "końcami wykalibrowanej długości", co brzmi dość niefortunnie...


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
końcówki zmierzonej próbki


Explanation:
znaczy, podałaś niepełny kontekst. W TAKIM razie proponuję powyższe tłumaczenie. Dosłowne tłumaczenie jest rzeczywiście niegfortunne. Calibrar znaczy po prostu mierzyć, dokonać pomiaru, polski termin, kalibrować ma węższe znaczenie.

Marlena Trelka
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Wielkie dzięki za podpowiedź!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search