"Redundancia en los discos duros"

Polish translation: Redundancja, nadmiarowość

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:"Redundancia en los discos duros"
Polish translation:Redundancja, nadmiarowość
Entered by: MG Lipski

19:01 Feb 19, 2012
Spanish to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
Spanish term or phrase: "Redundancia en los discos duros"
Servidor dispone de redundancia en los discos duros
Aglo&
Redundancja, nadmiarowość
Explanation:
Redundancja, nadmiarowość

Redundancja (ang. Redundancy) - termin ten oznacza nadmiarowość np. wielokrotne występowanie w jakimś systemie pewnego elementu, tak by utrzymać sprawność systemu w razie awarii. Błąd jednej składowej systemu jest pomijany a dane pobierane są z reszty składników.

Redundancję stosuje się wszędzie tam gdzie wymagana jest bezawaryjna praca systemu lub urządzeń oraz ludzi. Sprawdza się znakomicie w przypadku ochrony życia (samoloty, statki) oraz w przypadku ochrony ważnych danych. Tworząc kilka kopii tych samych danych, uchronimy się przed takimi problemami jak awarie dysków twardych i komputerów.

W praktyce stosuje się macierze dyskowe RAID. Jest kilka konfiguracji. Duplikowanie danych, zwiększanie wydajności przesyłu etc.

RAID 1

Un RAID 1 crea una copia exacta (o espejo) de un conjunto de datos en dos o más discos. Esto resulta útil cuando el rendimiento en lectura es más importante que la capacidad. Un conjunto RAID 1 sólo puede ser tan grande como el más pequeño de sus discos. Un RAID 1 clásico consiste en dos discos en espejo, lo que incrementa exponencialmente la fiabilidad respecto a un solo disco; es decir, la probabilidad de fallo del conjunto es igual al producto de las probabilidades de fallo de cada uno de los discos (pues para que el conjunto falle es necesario que lo hagan todos sus discos).

Selected response from:

MG Lipski
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Redundancja, nadmiarowość
MG Lipski
4 +1redundancja w dyskach twardych
Paulistano


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
redundancja w dyskach twardych


Explanation:
albo nadmiarowowść

Paulistano
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in PortuguesePortuguese

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Schneider
16 hrs
  -> obrigadinho da terra do carnaval :)

29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Redundancja, nadmiarowość


Explanation:
Redundancja, nadmiarowość

Redundancja (ang. Redundancy) - termin ten oznacza nadmiarowość np. wielokrotne występowanie w jakimś systemie pewnego elementu, tak by utrzymać sprawność systemu w razie awarii. Błąd jednej składowej systemu jest pomijany a dane pobierane są z reszty składników.

Redundancję stosuje się wszędzie tam gdzie wymagana jest bezawaryjna praca systemu lub urządzeń oraz ludzi. Sprawdza się znakomicie w przypadku ochrony życia (samoloty, statki) oraz w przypadku ochrony ważnych danych. Tworząc kilka kopii tych samych danych, uchronimy się przed takimi problemami jak awarie dysków twardych i komputerów.

W praktyce stosuje się macierze dyskowe RAID. Jest kilka konfiguracji. Duplikowanie danych, zwiększanie wydajności przesyłu etc.

RAID 1

Un RAID 1 crea una copia exacta (o espejo) de un conjunto de datos en dos o más discos. Esto resulta útil cuando el rendimiento en lectura es más importante que la capacidad. Un conjunto RAID 1 sólo puede ser tan grande como el más pequeño de sus discos. Un RAID 1 clásico consiste en dos discos en espejo, lo que incrementa exponencialmente la fiabilidad respecto a un solo disco; es decir, la probabilidad de fallo del conjunto es igual al producto de las probabilidades de fallo de cada uno de los discos (pues para que el conjunto falle es necesario que lo hagan todos sus discos).




    Reference: http://www.boincatpoland.org/wiki/Redundancja
    Reference: http://es.wikipedia.org/wiki/RAID#RAID_0_.28Data_Striping.29
MG Lipski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search